نظارت برSMS به عهده مرکز رسانه‌های دیجیتال نیست

۵ م دیماه ،

سخنگوی شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: نظارت بر فعالیت شرکت‌های فعال در حوزه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه وظیفه سازمان تنظیم مقررات است و این موضوع به مرکز رسانه‌های دیجیتال ارتباطی ندارد.
داوود زارعیان درگفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به راه اندازی سامانه‌ای برای اعلام شکایت کاربران ازپیامک‌های انبوه تبلیغاتی توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، اظهار داشت: این مرکز فقط می‌تواند در خصوص تولید محتوا پیامک‌ها فعالیت داشته باشد و راه اندازی چنین سامانه‌ای درحطیه اختیارات آنها نیست.
وی با بیان اینکه مرجع صدور مجوز رگولاتوری است، ادامه داد: تمامی اقدامات مرکز رسانه‌های دیجیتال در این حوزه باید مطابق با آیین نامه‌های سازمان تنظیم مقررات باشد.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: مرکز رسانه‌های دیجیتال باید اعلام کند که بر اساس کدام قوانینی اقدام به راه‌اندازی چنین سامانه‌ای کرده است .
این درحالیست که مرکز رسانه‌های دیجیتال چندی پیش از سامانه دریافت شکایات پیامک های تبلیغاتی و انبوه رونمایی کرده و رییس این مرکز اعلام کرده که بیشترین آمار شکایت مشترکان از پیامک‌های تبلیغاتی و انبوه تلفن همراه مربوط به زمان نامناسب است.
به گفته وی تاکنون بالغ بر ۱۵۰۰ شکایت در این سامانه به ثبت رسیده که بیشترین آمار شکایت مربط به SMS های نامربوط و زمان نامناسب و پیام نامناسب است.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.