نظارت شهرداری در حوزه ساخت و ساز مسکن ضعیف است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نکو نظارت ضعیف شهرداری‌ها درشهرها را عامل ایجاد تخلفات دانست و گفت: نظارت‌های ضعیف و غیر اصولی عامل شکل گیری سواداگری ودلال بازی در حوزه مسکن خواهد شد.

ابراهیم نکو دبیردوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگارانبا بیان اینکه نظارت‌های ضعیف عامل ایجاد تخلفات است افزود: نبود نظارت‌های کافی دربرخی از شهر‌ها باعث شده ساخت و ساز‌های- بی‌رویه و غیراصولی با بنیان‌های غیر مستحکم شکل بگیرد.وی درادامه تصریح کرد: تخلف در حوزه مسکن، شکل گیری بازار‌های سیاه و مساکن غیر استاندارد ما حاصل عدم نظارت و بر خورد با متخلفان  است.

نماینده مردم رباط کریم اظهار داشت: ورود دولت به  بخش مسکن و برخی بانک‌های دولتی در مواقعی می‌توانند زمینه ساز تخلفات واسطه گری و دلال بازی باشد که ایجاد تورم و جلوگیری از رقابت تاثیر گذار خواهد بود.

نکو در زمینه مسکن مهر تصریح کرد: دولت نمی‌تواند به مبالغ کمتر مساکن مستحکم را به متقاضیان تحویل دهد و در چنین مواردی رانت گری و دلال بازی از سوی برخی از شرکت‌ها در حوزه مسکن صورت می‌گیرد.

وی افزود: با تدوین برخی از اصول و سیاست‌های برنامه ریزی در حوزه مسکن از جمله مالیات  بر مساکن خالی و تشکیل جلسات با انبوه سازان انشاالله بتوانیم در حل مشکلات مسکن کمترین آسیب‌ها را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.