نظارت کارشناسان بر ۱۱ جایگاه CNG تهران

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 نظارت کارشناسان بر 11 جایگاه CNG تهران

نظارت کارشناسان بر ۱۱ جایگاه CNG تهران

پرشین خودرو: مدیرکل استاندارد استان تهران از برنامه ویژه برای بازرسی از جایگاه های سی ان جی استان خبر داد و گفت: ۱۶۴ جایگاه فعال در تهران وجود دارد که بازرسان بر ۱۱ جایگاه به صورت آزمایشی نظارت دارند.

به گزارش ممتازنیوز، مسلم بیات با اظهار امیدواری از انجام بازرسی از جایگاه های سی ان جی، به صورت ادواری، در تشریح این خبر افزود: با توجه به اینکه از عمر بهره برداری اکثر جایگاه های تهران چندین سال می گذرد، سازمان ملی استاندارد ایران روند نظارت را از ابتدای فعالیت جایگاه ها آغاز می کند و با همکاری شرکت ملی پخش و پالایش فراورده های نفتی، جایگاه های تازه تاسیس نیز قبل از بهره برداری مورد آزمون قرار می گیرد و تاییدیه دریافت می کند.
بیات با اشاره به اینکه سیاست سازمان ملی استاندارد ایران در باره جایگاه های سی ان جی، تشدید نظارت و بازرسی در سال ۹۳ است، ادامه داد: برای انجام فرایند بازرسی و نظارت، باید وحدت رویه بین دستگاه های مختلف، ایجاد بستر مناسب از جانب شرکت ملی پخش و پالایش فراورده های نفتی و تایید صلاحیت شرکت های بازرسی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران صورت گیرد؛ که امیدواریم آزمون صحت عملکرد نازل ها و استاندارد بودن جایگاه های سی ان جی، به لحاظ فنی، از امسال به صورت ادواری انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه استاندارد سازی جایگاه های سی ان جی از مرداد سال گذشته مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری قرار گرفته است، یادآور شد: در بازرسی از جایگاه های سی ان جی مجموعه ای از تجهیزات از میترینگ (کنتور اصلی گاز) تا نازل یا دیسپنسری که سوخت گیری بوسیله آن انجام می شود، مورد آزمون استاندارد قرار می گیرد.
مدیرکل استاندارد استان تهران از شرکت ملی پخش فراورده های نفتی و جایگاه داران خواست: به لحاظ اجباری بودن این استاندارد، تمهیدات و تدابیر لازم را در جهت اجرایی کردن این استاندارد به کار گیرند تا در ارزیابی که به عمل خواهد آمد، در صورت داشتن نقص مردم با مشکل مواجه نشوند.
وی در پایان تاکید کرد: با توجه به تایید صلاحیت شرکت های بازرسی فنی، انتظار می رود با مشارکت همگانی، گامی موثر در جهت ارتقای ایمنی و عملکرد این جایگاه ها برداشته شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.