نظامی صهیونیست برای قتل ۲زن فلسطینی تنها ۴۵ روز زندانی می شود

دادگاه نظامی رژیم اشغالگر، یکی از نظامیان این رژیم را که در گزارش گلدستون به قتل ۲ زن بی دفاع فلسطینی متهم شده بود، از اتهام قتل غیرعمد تبرئه کرده و اتهام جدید او را استفاده نادرست از سلاح اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، این تک تیرانداز که در رسانه های این رژیم به گروهبان اس معروف شده، در جریان جنگ غزه که اواخر دسامبر ۲۰۰۸ آغاز شد و ۲۲ روز طول کشید، دو زن فلسطینی به نامهای ریا ابوحجاج و دخترش ماجد را به قتل رساند.
 این نظامی صهیونیست در سال ۲۰۱۰ به قتل غیرعمد این دو شهروند متهم شد، ولی پس از گذشت ۲ سال، دادگاه اتهام او را به استفاده نادرست از سلاح کاهش داد.
 رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این نظامی طبق این اتهام فقط ۴۵ روز زندانی می شود.
 از سوی دیگر، سازمان حقوق بشر بتسلیم اعلام کرد اگر ارتش رژیم اسرائیل نمی تواند تیراندازی گروهبان اس به دو زن را که با خود پرچم های سفید حمل می کردند اثبات کند، باید برای شناسایی طرف خطاکار تحقیقات خود را از سر بگیرد.
 در گزارش این سازمان در خصوص نحوه شهادت این دو زن فلسطینی آمده است: این حادثه در چهارم ژانویه ۲۰۰۹ و هنگام خروج خانواده ابوحجاج از منزلشان پس از حمله نظامیان اسرائیلی روی داد .. ۲ نفر از اعضای خانواده پس از مشاهده تانکها در ۱۵۰ متری منزلشان پرچم سفید نشان دادند و فرزندان خانواده روی زمین نشستند. ولی ناگهان بدون اخطار قبلی به سوی آنها تیراندازی شد که در نتیجه آن ماجده ابوحجاج درجا کشته شد، و مادرش ریا پس از مدتی بر اثر شدت جراحات جان سپرد.
 این یکی از حوادثی است که در گزارش قاضی گلدستن به آن اشاره شده است. گلدستن بعنوان نماینده سازمان ملل برای تحقیق درباره جنگ غزه به این منطقه اعزام شده بود.
 در حملات وحشیانه رژیم اشغالگر به غزه در جریان جنگ ۲۲ روزه، ۱۴۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.
 رژیم اشغالگر از تحقیق درباره بسیاری از حوادث که در گزارش گلدستن به آنها اشاره شده بود، به بهانه اینکه ارتش هیچ اشتباهی مرتکب نشده خودداری کرد، و در برخی از حوادث نیز مدعی شد به دلیل نبود مدارک و دلایل کافی نمی تواند تدابیر قانونی اتخاذ کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.