نظام‌نامه فرودگاهی “فرودگاه یاسوج” تکمیل شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

فرودگاه یاسوج اولین گام را با ارسال پیش‌نویس نظامنامه فرودگاهی به دفتر استانداردهای فرودگاهی شرکت فرودگاه‌های کشور برای کسب گواهینامه فرودگاهی برداشت.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، فخرالدین هاشمی با بیان این خبر گفت: تکمیل نظامنامه فرودگاهی با کار کار شناسی به مدت سه ماه انجام و برای اخذ تاُییدیه لازم به دفتر استانداردهای فرودگاهی شرکت فرودگاه‌های کشور ارسال شد.

مدیر فرودگاه یاسوج با اشاره به اینکه اولین قدم در روند اخذ گواهینامه فرودگاهی، تهیه نظامنامه فرودگاه است، گفت: این کتاب آخرین اطلاعات کاربردی مربوط به موقعیت مکانی فرودگاه، تجهیزات، سرویس‌های ارائه‌شده، عملیات، دستورالعمل‌ها، طرح اضطراری، ساختار سازمانی، اداری و سامانه مدیریت ایمنی فرودگاه را شامل می‌شود.

به گفته هاشمی این اطلاعات، سازمان هواپیمایی کشوری را قادر می‌سازد تا بتواند، صلاحیت فرودگاه را مورد ارزیابی قرار دهد و در مورد واجد شرایط بودن متقاضیان گواهینامه فرودگاهی قضاوت کند.

وی افزود: این کتاب به عنوان سندی مرجع، چک لیست‌هایی را ارائه می‌دهد که در آنها مواردی که بایستی در سطح قابل قبولی حفظ شوند تا فرودگاه حائز شرایط برای اخذ گواهینامه باشد قید شده است.

گفتنی است؛ نظامنامه فرودگاهی حاوی اطلاعاتی است که بیانگر انطباق فرودگاه با استانداردهاست و نشان می‌دهد هیچگونه کمبودی که منجر به نقض ایمنی در عملیاتِ پرواز باشد وجود ندارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.