نظام اسلامی برانداختنی نیست/ سخنان دکتر روحانی در سازمان ملل قاطع و غنی بود

فروردین ۱۴۰۳

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

خطیب نماز جمعه تهران گفت: بیانات قاطع، غنی رئیس‌جمهور نشان می‌دهد حرکتی که برای دفاع صورت می‌گیرد، در جایی حالت خروش و در جایی آرام به خود می‌گیرد و امیدوارم که خداوند دولت وی را نصرت بفرماید تا تمام مشکلات حل و فصل شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران ضمن تاکید بر رعایت تقوی از سوی مردم، به فرارسیدن ایام دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هویت دفاع مقدس با تمامی دفاع‌ها در تاریخ بشر متفاوت است و در آن می‌توان جنبه معنوی را به وضوح پیدا کرد، این در حالیست که در دفاع‌های بشری در دیگر جاها حرکت‌ها برای کشورگشایی و پیروزی‌های مادی بوده و تنها جنبه معنوی آن حفظ مرز و خاک است.
 
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه شهدا خن خود را به خداوند هدیه و بهشت را با او معامله کردند، تصریح کرد: این معامله به عنوان حقیقتی مطرح است که در آن زیبایی‌ها، استقلال، اقتدار ، عظمت ملت و حفظ مرزها به وضوح دیده می‌شود.
 
آیت الله امامی کاشانی دفاع مقدس را دارای هویتی الهی دانست و عنوان کرد: نظام اسلامی به پشتوانه همین هویت الهی به سوی نظام جهانی امام زمان (عج) در حرکت است و امیدواریم که این نظام با هویت عمیق خود به نظام جهانی دست پیدا کند.
 
خطیب نمازجمعه با اشاره به سفر رئیس جمهوری به نیویورک گفت: صحبت‌های حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در سازمان ملل غنی و همراه با منطق و حاکی از ریشه عمیقی است و اینکه کسانی که رسالت خدا را تبلیغ می‌کنند، در واقع نشان از همین نظام اسلامی دارند.
 
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور در بیانات رهبری و امام(ره) هم تاکید شده بود، گفت: کاملا محرز بوده و تاکید بر صلح از سوی هیئت ایرانی نمونه‌ای واضح و نشان از تبلیغ رسالت خداوند دارد.
 
وی با اشاره به جهاد نظامی و دفاعی و سیاسی خاطرنشان کرد: گفتگوهای هیئت ایرانی در نیویورک، نشان از تاکید مقام معظم رهبری به در پیش گرفتن “نرمش قهرمانانه” در دیپلماسی دارد و اینکه هردوی این حالات یک هدف و مسیر را دارند و آن مظلوم واقع شدن ملت ایران طی ۳۴ سال است.
 
خطیب نمازجمعه بیان داشت: بیانات قاطع، غنی رئیس جمهوری نشان می‌دهد حرکتی که برای دفاع صورت می‌گیرد، در جایی حالت خروش و در جایی آرام به خود می‌گیرد و امیدوارم که خداوند دولت وی را نصرت بفرماید تا تمام مشکلات حل و فصل شود.

 
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در نیویورک تصریح کرد: مطرح کردن این مسئله که ما قصد برانداختن نظام جمهوری اسلامی را نداریم از سوی باراک اوباما، این مسئله را برای ما بیش از پیش محرز می‌کند که این سخنان درست نیست و البته باید بدانند که نظام ما هم قابل برانداختن نیست، چرا که تک تک ملت ایران استوار و دارای ارزش‌ها و هویت‌های بالایی است و این سخنان بیشتر یک رجزخوانی است.
 
آیت الله امامی کاشانی با اشاره به پدیده بیداری اسلامی و گسترش آن در کشورهای منطقه و جهان گفت: عطر نظام جمهوری اسلامی بر همه جای دنیا می‌رود و هرچقدر که رجزخوانی کنند،فایده‌ای برای سرنگونی نظام ندارد، چرا که عطر خوش نظام آرامش را از استکبار می‌گیرد و اینکه عطر شهدا هیچ گاه خاموش شدنی نیست.
 
خطیب نمازجمعه با بیان اینکه همه باید اهل عمل باشند تصریح کرد: اگر دنیا و غرب چند گام رو به جلو برداشت، می‌توان فهمید که آنها واقعا می‌خواهند گفته‌های خود را عملی کنند.
 
آیت الله امامی کاشانی در پایان با اشاره به گسترش علم در مراکز علمی دانشگاه‌ها گفت: علم به خدا ارتباط دارد و تدریس هویت الهی دارد و اینکه اساتید باید در تربیت و آموزش شاگردانشان مراقبت های لازم را داشته باشند و بنا به تاکید رهبری مبنی بر همکاری دولت و مجلس در گسترش و توجه به مسئله علم برای رسیدن به پیشرفت و تکنولوژی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.