نظام سلطه برای گروهکهای تروریستی در سوریه سلاح ارسال می‌کنند

خبرگزاری آریا- مدیرکل امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت،نظام سلطه برای گروهک های تروریستی در سوریه سلاح ارسال می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی،  «حسین شیخ الاسلام »افزود،عربستان و قطر به تحریک قدرت‌های جهانی همچون فرانسه، آمریکا و انگلیس برای گروهک‌های تروریستی در سوریه سلاح ارسال می‌کنند تا طرح صلح کوفی عنان شکست بخورد و درگیری‌ حکومت با مخالفان از سر گرفته شود.
مشاور و مدیرکل امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ، هدف کشورهای خارجی از حمایت گروهک‌های تروریستی در سوریه را ایجاد جنگ داخلی دانست و گفت، آن‌ها در ظاهر از طرح صلح کوفی عنان پشتیبانی می‌کنند اما در اصل جنس اقدام‌ها و موضع‌گیری‌هایشان به سمت شکست این طرح است تا تنها راه کنترل اوضاع سوریه ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد تعریف شود.
شیخ الاسلام افزود،اگر راه کنترل تحولات سوریه ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد تعریف شود، شورای امنیت، نیروهای حافظ صلح را جایگزین ناظران کلاه آبی در این کشور می‌کند تا دیگر حکومت دمشق نتواند از مقاومت مقابل رژیم صهیونیستی پشتیبانی کند و در گام بعدی ساختار سیاسی آن طوری متحول شود که حتی علیه مقاومت موضع بگیرد.
سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در سوریه تصریح کرد،‌ سقوط حسنی مبارک در مصر لطمه‌ای جدی به امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه زد و نظام سلطه برای جبران آن روی سوریه تمرکز کرد تا هر طور شده بشار اسد را مجبور به کناره‌گیری از قدرت کند اما رئیس جمهور سوریه در عوض امتیازدهی به غرب، قانون اساسی را اصلاح و آن را به همه پرسی گذاشت.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.