نظام صلاحیت حرفه ای اجرایی می گردد

۰۷م آذر ،

با توجه به جلسه هیات وزیران در تاریخ ۲۳ مهر ماه سال جاری واصل ۱۳۸ قانون اساسی کشور آئین نامه نظام صلاحیت حرفه ای اجرایی می گردد.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران: در محل نشست خبری دانشگاه جامع علمی کاربردی که امروز در این دانشگاه برگزار گردید اعلام شد که نظام صلاحیت حرفه ای در ۶ ماه آینده اجرایی می گردد.

این نظام پس از انجام اصلاحاتی به شرح زیر تصویب گردید که این اصلاحات شامل نظام مهارت و فناوری صلاحیت حرفه ای، نظام صلاحیت حرفه ای و استاندارد سطوح صلاحیت حرفه ای می باشد.

بنابراین گزارش: نظام جامع مهارت و فناوری شامل سه زیر نظام آموزش مهارت و فناوری، صلاحیت حرفه ای و شرایط احراز اشتغال است.

گفتنی است، صلاحیت حرفه ای شامل مجموعه ای از شایستگی ها شامل دانش، مهارت و نگرش که به تناسب هر شغل یا حرفه تعیین و توسط فرد در فرایندهای آموزشی و تجربی در محیط های آموزشی، کاری و جامعه کسب شده و تبدیل به رفتار حرفه ای می گردد.

همچنین نظام صلاحیت حرفه ای نیز شامل مجموعه ای از عناصر و فرایندها که زمینه های لازم را برای تحقق سیاست ها، خط مشی ها و استانداردهای صلاحیت به منظور اعتبار بخشی به صلاحیت حرفه ای نیروی انسانی فراهم می کند.

در این نشست اعلام شد؛ استاندارد سطوح صلاحیت حرفه این نیز شامل روش ها و معیارهای احراز سطوح صلاحیت حرفه ای نیروی انسانی در بخش های صنعت، خدمات، کشاورزی فرهنگی و هنر می باشد.

این نشست با حضور معاونت آموزشی دانشگاه دکتر برزویی و رئیس مرکز آموزش و سنجش دانشگاه دکتر صدر برگزار گردید./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.