نظام قضائی آمریکا “فاسد و فاشیستی” است

روزنامه نگار آمریکایی گفت نظام قضائی آمریکا فاسد و فاشیستی است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، جرالد سلینته  ناشر و سردبیر نشریه ترند در آمریکا گفت: دستگاههای قضائی آمریکا بررسی های زیادی درباره بانکها و بنگاههای بزرگ مالی کشور انجام داد که در بروز بحران مالی و بحران اعتبارات رهنی در آمریکا نقش داشتند اما هیچ اتهامی برضد این نهادهای مالی مطرح نشد. هرگز چنین اتهاماتی برضد این نهادها مطرح نمی شود و این وضع رسوایی بزرگ است. چگونه ممکن است سرنوشت میلیاردها دلاری مشخص نباشد که در پرونده این بنگاههای مالی مطرح است؟ چگونه ممکن است تخلفات مالی کلان آنها پیگیری نشود؟ فقط نهادهای مالی آمریکا مشکلاتی از این دست ندارند. اگر به وضع شرکتی همانند بلک واتر نگاه کنید که در حوزه امنیتی و نظامی فعال است نیز متوجه همین مسئله می شویم. این شرکت نام خود را تغییر می دهد تا از مشکلات قضائی و حقوقی قبلی رهایی پیدا کند. این شرکت تخلفاتی مرتکب شده است اما با تغییر نام در قالب شرکتی جدید به فعالیت اش ادامه می دهد. عدالت درباره این شرکتها و بنگاهها اجرا نمی شود. در یک سال گذشته شرکتهای نظامی و دفاعی و بنگاههای مالی متخلف در آمریکا بیش از هشت میلیارد دلار جریمه مالی شدند اما هیچ از مدیران ارشد آنها تحت پیگرد قضائی قرار نگرفتند. آیا نظام قضائی در آمریکا درست عمل می کند؟ دستگاه قضائی آمریکا فاسد و مجرم است. مشتی انگل و ورشکسته از این شرکت به آن شرکت می روند و در بین این شرکتها و بنگاههای مالی می چرخند. این افراد با قدرتی که دارند هرکاری که می خواهند انجام می دهند. آنها در دستگاههای دولتی نفوذ دارند و قوانین را دربرابر خودشان به کرنش وادار می کنند. با این اوصاف، کاملا روشن است که مردم آمریکا هرگز ازحقایق مطلع نخواهند شد. این روند فاسد، رویه جاری در دستگاه قضائی آمریکاست و همواره ادامه پیدا می کند. نوعی بازی تقلب و تخلف در این دستگاهها در جریان است. از صدر تا ذیل این دستگاهها ، تخلف ساری و جاری است. میلیاردها دلار در این مسیر دزیده می شود.

وی در ادامه با تشریح رویه قضائی در آمریکا افزود: مدیران ارشد و روسای بنگاههای مالی و بانکهای بزرگ و همچنین کلان شرکتها در آمریکا، از محل انجام دادن کارهای کثیف میلیاردها دلار نصیب خودشان می کنند و با همین قدرت مالی ، در دستگاه قضائی هم کار شان را پیش می برند. درنتیجه، هیچ اتهامی هم متوجه این افراد نمی شود. به مردم هم به چشم افراد ابله و ساده لوحی نگریسته می شود که هزینه اقدامات مجرمانه این افراد را پرداخت می کنند. این رویه در کشوری به نام آمریکا است و درواقع فقط در آمریکا این مشکل تا این اندازه گسترده است. 

جرالد سلینته گفت: بانکهای بزرگ آمریکایی از دولت با نرخ بهره بسیار ناچیز وام می گیرند و در مقابل ، با نرخ بهره بسیار زیاد به مردم وام می دهند و از این طریق پول کلانی به دست می آورند. در نظام بانکی آمریکا، اخلاق جایی ندارد. دولتمردان از قوانین برضد مردم عادی استفاده می کنند حتی اگر بعدا مشخص شود که بیگناه بوده اند اما از قوانین برای برخورد با بانکداران بزرگ استفاده نمی کنند زیرا دوست آنها هستند. این رویه کاملا غیراخلاقی است. البته این رویکرد غیراخلاقی فقط در دستگاه قضائی آمریکا وجود ندارد بلکه دربخشهای دیگر هم مشهود است. برای نمونه می توان به داستان جنگ عراق نگاه کرد. در زمان جنگ عراق گفته می شد صدام جنگ افزارهای کشتار جمعی دارد و با القاعده ارتباط دارد باآنکه اینطور نبود. اما باوجود نادرست بودن این مطلب به عراق حمله شد و یک میلیون عراقی کشته شدند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.