نظری‌مهر:پیشرفت پزشکی ایران از شیوع چشمگیر بیماری‌ها جلوگیری می‌کند

چهارشنبه ۱۴ تیر – ۱۰:۲۳:۱۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با اشاره به اظهارات برخی از مسئولان حوزه سلامت مبنی‌بر افزایش چشمگیر مبتلایان به بیماری ام.اس در ۱۰ سال آینده٬ گفت: به‌طور حتم پیشرفت پزشکی در کشور از شیوع چشمگیر بیماری‌های صعب‌العلاج جلوگیری می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدجواد نظری‌مهر با اشاره به اظهارات برخی ازمسئولان حوزه سلامت مبنی‌بر افزایش چشمگیر مبتلایان به بیماری ام.اس در ۱۰ سال آینده٬ تصریح کرد: به‌طور حتم ارائه چنین آماری از سوی مسئولان با توجه به پیشرفت علمی کشور به هیچ وجه منطقی نیست.
نماینده مردم کردکوی٬ بندر گز و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان این که بیشتر بیماری‌های خاص در سال های گذشته جزء بیماری غیر قابل درمان بودند٬ افزود: اما خوشبختانه با پیشرفت علمی و پزشکی در جهان و به تبع آن در کشور تعدادی از این بیماری‌ها درمان شده است.
وی با تأکید بر این که توسعه زندگی شهرنشینی علت اصلی افزایش بیماری‌های خاص به‌ویژه بیماری ام‌.اس است٬ یاد‌آور شد: با توجه به بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون کلانشهرهای کشور بیشترین بیماران صعب‌العلاج را در خود جای داده‌اند.
این نماینده مجلس نهم٬ ادامه داد: آمار ارائه شده نشانگر این موضوع است که زندگی شهری و صنعتی با تمام مشکلات و آلودگی‌ها می‌تواند در افزایش چشمگیر بیماری‌های خاص نقش اساسی داشته باشد.
نظری‌مهر از کمبود حمایت‌های لازم از بیماران صعب‌العلاج و خاص انتقاد کرد و گفت: هم‌اکنون این‌گونه بیماران با مشکلات اقتصادی و جسمی زیادی روبه‌رو هستند٬ از این‌رو مسئولان باید با برنامه‌ریزی از این قشر حمایت کند.
وی با بیان اینکه در برخی از کشورها داروی بیماری های خاص و سرطانی به شکل رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد، اعلام کرد: حتی در کشورهای همسایه، داروهای بیماران مبتلا به سرطان و ام اس در داروخانه‌ها عرضه نمی‌شود و از سوی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.
دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با مد نظر قرار دادن مشکلات بسیار بیماران خاص و صعب‌العلاج برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی تصریح کرد: دولت هرچقدر هم اعتبارات تخصیص یافته را افزایش دهد باز هم با توجه به سیر صعودی افزایش بیماران صعب ‌العلاج در جامعه٬ بیماران برای تأمین دارو با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۴۱۰۲۳۱۰۷۲۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.