نظر اژه ای دربارهٔ پیام احمدی نژاد برای چاوز

۱۹م اسفند ،

رسیدگی مقدماتی به پرونده فرد مرتبط با پتروشیمی، قضایی نبودن موضوع پیگیری مطالب مطرح شده در پیغام رئیس جمهور به مناسبت مرگ هوگو چاوز و … ازجمله موضوعات مطرح شده از سوی دادستان کل کشور در شیراز است.

ممتازنیوز: رسیدگی مقدماتی به پرونده فرد مرتبط با پتروشیمی، قضایی نبودن موضوع پیگیری مطالب مطرح شده در پیغام رئیس جمهور به مناسبت مرگ هوگو چاوز و … ازجمله موضوعات مطرح شده از سوی دادستان کل کشور در شیراز است.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای شامگاه پنجشنبه در نشستی خبری در حاشیه برگزاری همایش دادستانهای مراکز استانها در شیراز در  پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برای مرتضوی چه قراری صادر شده، گفت: در دادسرا قرار لازم برای آقای مرتضوی صادر شده است.

وی در خصوص غیرعلنی بودن جلسه دادگاه مرتضوی نیز ادامه داد: قرار است دادگاه روز ۲۰ اسفندماه برگزار شود و در خصوص علنی یا غیرعلنی بودن جلسه دادگاه قاضی تصمیم گیری می کند و در خصوص علنی بودن دادگاه ما مطلبی اعلام نکرده ایم.

وی بیان کرد: بر اساس قانون اصل بر علنی بودن دادگاه است اما قانون برخی موارد را استثنا می کند بنابر این قاضی مطابق با قانون و موارد استثنا تصمیم بر غیر علنی کردن دادگاه کرده است.

دادستان کل کشور در ادامه در پاسخ به سئوال دیگری پیرامون دستگیری خاوری نیز گفت: قوه قضائیه از همان ابتدا اقدامات لازم را صورت داد و وزرات امور خارجه نیز مراتب را پیگیری می کرد اخیرا نیز پلیس بین الملل موضوع را پذیرفته و ما امیدواریم که وی را به ایران تحویل بدهند.

وی ادامه داد: شعار آنها مبارزه فساد و پول شویی است که اگر واقعا مدعی چنین شعاری می باشند انتظار داریم در مورد خاوری نیز که اقدامش مصداق فساد است مراتب پیگیری شود.

خبرنگار ما نیز در خصوص نحوه رفتار با سعید مرتضوی در دادگاه و اینکه گفته شده است وی از در ویژه قضات در جلسه دادگاه حاضر شده پرسید که حجت الاسلام محسنی اژه ای پاسخ داد: این مسائل حاشیه ای است  و از آن اطلاعی ندارم و مهم موضوع رسیدگی به پرونده است.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ما در خصوص اقدامات دستگاه قضا در برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی کشور نیز گفت: در مورد مفاسد اقتصادی عزم قوه قضائیه جدی است و نشان این جدی بودن پرونده هایی است که ملاحظه می شود.

دادستان کل کشور ادامه داد: البته تا زمانی که پرونده ها به نتیجه قطعی نرسد محدودیتهایی در اطلاع رسانی وجود دارد پرونده هایی مانند فساد بزرگ بانکی از سوی مردم و رسانه ها دنبال می شود اما برخی از پرونده ها ممکن است در این حجم و سطح نباشد و بعد از اینکه حکم قطعی شد جزئیات آن مطرح می شود.

پرونده سرقت مسلحانه طلافروشی در تهران

حجت الاسلام محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر محارب بودن چند سارق مسلح دستگیر شده در تهران در ارتباط با طلافروشیها نیز گفت: چنانچه کسی با سلاح سرد و گرم در جامعه سبب وحشت و ترس مردم شود با ثابت شدن موضوع محارب شناخته خواهد شد که سرقت مسلحانه یکی از آن موارد است و ممکن است ثابت نشود از سلاح برای رعب و وحشت استفاده شده است.

وی در مورد اتفاق خیابان مدنی نیز گفت: حکم تائید شده و در حال طی شدن تشریفات اجرای احکام است.

`پیگیری پیغام رئیس جمهور موضوع قضایی نیست

خبرنگار دیگری نیز در مورد مرگ هوگو چاوز و اینکه پیغام رئیس جمهور ایران مبنی بر  محشور شدن چاوز به همراه حضرت مسیح با امام زمان (عج) و اینکه آیا این موضوع مصداقی از نشر اکاذیب است یا خیر نیز افزود: این مسئله موضوع قضایی نیست.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری در خصوص دستگیری فردی که عنوان شده سلطان پتروشیمی است، ادامه داد: فردی در این رابطه دستگیر شده و پرونده در مرحله تحقیقات اولیه است.

دادستان کشور گفت: این فرد تخلفات مالی در خصوص پتروشیمی داشته است.

سخنگوی در پاسخ به سئوالی در مورد پیش بینی فتنه آینده نیز گفت: پیش بینی معنای قطعی بودن ندارد که حتما به همان شکل اتفاق بیفتد، ما پیش بینی کرده ایم که دشمن در حال تلاش است و وظیفه داریم بر اساس احتمالاتی که وجود دارد اقدامات لازم را صورت دهیم.

وی گفت: در این خصوص می توان اطراف جریان فتنه حضور داشت و در صورت لزوم به آنها صحبت کنیم و یا تذکر بدهیم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید در جریان فتنه ۸۸ که شما وزیر اطلاعات بودید رئیس جمهور عدم مدیریت مناسب فتنه دلیل عزل شما عنوان کرد و شما نیز عنوان کردید که مسائل را توضیح خواهید داد آیا زمان توضیحات شما فرا رسیده نیز گفت: سبب عزل بنده این موضوع نیست و هنوز نیز نمی خواهم مسئله را باز کنم.

خبرگزاری مهر


..
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.