نظر دو کارشناس داوری: داور بازی داماش – استقلال بی‌اشتباه بود

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

استقلال و داماش

 

نادر جعفری و حمید خوشخوان عملکرد تیم داوری دیدار استقلال و داماش را که پنجشنبه هفته قبل در رشت برگزار شد، خوب و بدون اشتباه توصیف کردند.

* جعفری: صحنه مشکوک به پنالتی، شبیه‌سازی بود

نادر جعفری دربارهٔ عملکرد احمد صالحی و کمک‌هایش در بازی استقلال و داماش گفت: خوشبختانه داور بازی را خوب قضاوت کرد و مشکل خاصی وجود نداشت. اخطارهایی هم که داور داد صحیح بود.

وی دربارهٔ صحنه‌ای که گیلانی‌ها نسبت به تصمیم داور در اعلام نکردن پنالتی اعتراض داشتند، اظهار کرد: آنچه در آن صحنه به نظر می‌رسید این بود که بازیکن سعی کرد با شبیه‌سازی، این‌گونه وانمود کند که خطای پنالتی صورت گرفته در حالی که تصمیم داور درست بود.

* صالحی تقریبا با تجربه است

جعفری در ادامه دربارهٔ احمد صالحی، داور دیدار هم گفت: جابجایی‌های داور در بازی خوب بود و در چند صحنه آوانتاژهای خوبی داد. صالحی دیگر تقریبا داور با تجریه ای است.

* همیشه بازنده به داور اعتراض می‌کند

حمید خوشخوان نیز عملکرد داوران دیدار استقلال و داماش را خوب دانست و گفت: داوری بازی هیچ مشکلی نداشت. فکر می‌کنم سبب انتقاد بعضی از داور، باختن تیم‌شان باشد. همیشه تیمی که می‌بازد به داور اعتراض می‌کند چون باید سببی برای باختش پیدا کند. تیم برنده از داور انتقاد نمی‌کند. تماشاگران هم از آن جایی که طرفدار تیم َان می باشند، دوست دارند همیشه تیم شان برنده باشد و به همین سبب به هنگام باخت، دیواری کوتاه‌تر از داور پیدا نمی‌کنند.

* دنبال مورد می گردند داوران را بکوبند

این داور قدیمی و خوس‌نام ایران در ادامه به توصیف وضعیت فعلی داوری فوتبال در ایران پرداخت: پس از بازی پرسپولیس و سایپا یکی از دوستانم گفت که داور به اشتباه برای سایپا کرنر گرفت و آن توپ به گل تبدیل شد! آخر این چه استدلالی است؟ چرا این‌قدر دنبال موردی برای کوبیدن داوران می‌گردند؟ داشته‌های داوری ما همین قدر است. مسئولان کمیته و دپارتمان داوری دیگر چه باید بکنند؟ همین مسائل سبب می‌شود که داوران بیچاره ما ناراحت شوند.

 

ایسنا

http://khanevarzesh.com | خانه ورزش
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.