نظر علی مطهری درباره حضور زنان در ورزشگاه

علی مطهری نماینده مردم تهران درباره امکان حضور زنان در ورزشگاه ها برای مسابقات والیبال مردان گفت: به نظر من اگر نظر مسئولان مثبت باشد باید ترتیبی اتخاذ شود که خانمها در جایگاه ویژه خود قرار گیرند و اختلاط رخ ندهد به طوری که درب ورود و خروج آنها هم مجزا باشد.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که “نظر شما درباره ورود بانوان به ورزشگاه‌های مسابقات مردان چیست؟” گفت: این مسئله دو جنبه دارد، یکی جنبه شرعی و دوم جنبه اجتماعی و فرهنگ عمومی. یعنی باید ببینیم اولا این کار از نظر فقه اسلامی و از نظر مراجع تقلید جایز است یا نه، و ثانیا آیا ورزشگاههای ما از نظر فرهنگ عمومی ظرفیت و آمادگی این کار را دارند یا نه.

وی ادامه داد: از جنبه شرعی نظر اکثر مراجع تقلید درباره نگاه زن به بدن مرد نامحرم این است که زن فقط می‌تواند به سر و گردن و دستهای مرد بیگانه تا مقداری که به طور معمول بیرون است بدون قصد لذت نگاه کند. در نتیجه طبعا ورود خانمها به سالن مسابقات کشتی و شنا و شاید بسکتبال مردان و مانند این ورزشها جایز نیست.

مطهری تصریح کرد: اما درباره ورود به سالن مسابقه والیبال باید مسئولان تصمیم بگیرند. به نظر من اگر نظر مسئولان مثبت باشد باید ترتیبی اتخاذ شود که خانمها در جایگاه ویژه خود قرار گیرند و اختلاط رخ ندهد به طوری که درب ورود و خروج آنها هم مجزا باشد.

نماینده مردم تهران همچنین افزود: اما از جنبه فرهنگ عمومی جامعه، به نظر من مردم ما این ظرفیت را دارند و مشکل اخلاقی رخ نخواهد داد. به هرحال تصمیم با مسئولان مربوط است که درباره این موضوع با توجه به دو جنبه شرعی و اجتماعی آن تصمیم بگیرند.

صدای ایران

نوشته نظر علی مطهری درباره حضور زنان در ورزشگاه اولین بار در اخبار روز ایران پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.