نظر مهاجرانی دربارهٔ شباهت انتخابات ایران با رقص فلامینگو

۲۸اردیبهشت،

مهاجرانی ضمن مقاله‌ای در روزنامه سعودی الشرق‌الاوسط ادعا می‌کند: در انتخابات ایران با رقص فلامینگوی عجیبی مواجهیم که انسجام ندارد. اجازه دهید به رقص فلامینگو بازگردیم…
او سپس به مثابه یک اهل فن! شرح مفصلی دربارهٔ این رقص نوشته و می‌افزاید: این رقص از چهار عنصر اصلی تشکیل شده: ضرباهنگ موسیقی، دست زدن و پایکوبی آهسته، آواز و در نهایت کفش‌های مخصوص. تمامی این عناصر با یکدیگر هماهنگی دارند و به طور مثال پایکوبی رقاص و ضرباهنگ موسیقی اجزایی جدایی‌ناپذیر از ریتم رقص است. می‌توانیم بگوییم عامل اصلی که ریتم موسیقی و رقص را با یکدیگر هماهنگ می‌کند، همین صدایی است که از کفش‌های قرمز مخصوص رقص فلامینگو ساطع می‌شود. این کفش‌ها در واقع ستون اصلی فلامینگو است. چطور می‌توانیم فلامینگو را بدون آواز و رقص مجسم و به شنیدن صدای ضربه‌های کفش‌ها در یک اتاق تاریک اکتفا کنیم؟ این همان چهره واقعی انتخابات ایران است، انتخاباتی مانند یک معمای بسیار پیچیده که هیچ کس نمی‌تواند آن را حل کند، همانطور که کسی نمی‌تواند بدون آواز و ضرباهنگ موسیقی، فلامینگو برقصد.
وی آنگاه برای مستند کردن ادعای خود دربارهٔ انتخابات ایران به اظهارات چندی پیش خانم عفت مرعشی همسر آقای هاشمی استناد می‌کند مبنی بر اینکه «چطور می‌توانیم به آنها اعتماد کنیم؟ آنها آرا و نتیجه انتخابات را دستکاری می‌کنند».
مهاجرانی در قلمفرسایی مبسوط خود در روزنامه سعودی کوشیده تا ثابت کند انتخابات در ایران وجود ندارد.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.