نظر یک عضو کمیسیون برنامه مجلس درباره نقاط ثقل لایحه بودجه ۹۲

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

bodje.jpg

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بیشترین اتکای بودجه سال ۹۲ باید به بخش خصوصی باشد، اظهار نمود: صرفه‌جویی در بها‌های دولت و مردم باید در لایحه بودجه ۹۲ مورد توجه قرار گیرد.

سیدعبدالکریم هاشمی ضمن حضور در غرفه خبرگزاری ایسنا در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: بودجه سال ۹۲ کل کشور باید با توجه به واقعیت‌های حال حاضر بسته شود که مهمترین واقعیت موجود کاهش حداکثری اتکای بودجه به نفت است.

وی ادامه داد: درآمد حاصل کمترین میزان صادرات نفت در شش ماه اخیر باید در بودجه ۹۲ در نظر گرفته شده و این بودجه براساس درآمد این شش‌ماه بسته شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین با تاکید بر اینکه بیشترین اتکای بودجه ۹۲ باید به بخش خصوصی باشد تصریح نمود: در بودجه کل کشور سال ۹۲ باید به سایر درآمدها همچون درآمد ناشی از صادرات محصولات داخلی، درآمد ناشی از فروش سهام و اوراق مشارکت و کمک به بخش خصوصی توجه ویژه‌ی داشت.

وی با اشاره به تاکید بودجه ۹۲ به بحث صرفه‌جویی گفت: صرفه‌جویی در بها‌های دولت ومردم باید در لایحه بودجه اعلام شود چرا که کشور با کاهش بها‌ها می‌تواند قسمتی از کاهش درآمد خود را جبران کند.

هاشمی افزود: اگر به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصاد داخلی اتکا شود علاوه بر اینکه زمینه و بستر لازم برای آینده اقتصاد کشور مهیا میشود، به بخشهایی همچون صنعت، کشاورزی و تولید توجه بیشتری خواهد شد.

نماینده مردم میاندوآب با تاکید بر ارتباط مناسب با کشورهای همسایه و مبادله با آنها اظهار نمود: واگذاری صادرات و واردات به بخش خصوصی نکته مهمی است که با توجه به شرایط تحریم می‌تواند به وضع اقتصادی کشور کمک کند.

هاشمی در پایان یادآور شد: ان‌شاءلله سال ۹۲ را با کمترین بها، اثرات مخرب تحریم و فشار بر مردم طی خواهیم نمود، مجلس نیز مصمم است لایحه بودجه در وقت مقرر قانونی از سوی دولت تقدیم مجلس شود چرا که وقتی بودجه در برج سه تصویب می‌شود همهی مردم نهادها و ارگانهای کشور در اما و اگر می باشند و سیاست مشخصی ندارند بنابراین مجلس این اهتمام را خواهد داشت که بودجه ۹۲ همانند ۹۱ با تاخیر مواجه نباشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.