نعمتی: مخالفتم با واعظی به خاطر برنامه‌هایش در وزارتخانه است نه مسائل سیاسی

اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری و اطلاعات اظهار داشت: مخالفت من از جهت مسائل سیاسی با آقای واعظی نیست، بلکه با برنامه‌های وی در این وزارتخانه انتقاد دارد.

وی با اشاره به نقاط ضعف در برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شما به عنوان یک دیپلمات شناخته شده که در دهه ۶۰ هم در مجموعه فناوری به فعالیت می‌پرداختید باید به این مسئله آگاه باشید که تحولات اساسی در این مجموعه نسبت به آن زمان رخ داده است.

نعمتی ادامه داد: بعد از فارغ شدن شما از وزارتخانه اطلاعات، شما مشغول به ادامه تحصیل در رشته علوم سیاسی بودید، یعنی به طور کامل از این عرصه منفک شده اید.

نماینده مردم اسدآباد بیان داشت: مرکز پژوهش و تحقیقات وزارت مسئول به عنوان مجموعه توانمند و قانونی از این مجموعه جدا شده، این در حالیست که می تواند به عنوان مبداء تحول و حتی عصای دست شما در این وزارتخانه مبنا و اصل قرار گیرد.

نماینده مخالف وزیر ارتباطات و فناوری، ابراز داشت: عدم توجه به بحث سازمان فضایی، شورای عالی مجازی، از جمله موضوعاتی است که در برنامه های شما نادیده انگاشته شده و باید به عنوان وظایف ذاتی وزارتخانه به آن توجه ویژه‌ای می‌داشتید.

نعمتی با اشاره به بحث توسعه آی سی تی روستایی، گفت: روستاییان کشور بیش از ۵۰ درصد از جمعیت را به خود اختصاص داده و این نشانگر این است که ما نمی‌توانیم بگوییم بخش روستا به عنوان یک قطب مولد برای کشور از پیشرفت و فناوری عقب بماند.

نماینده مردم اسدآباد، تصریح کرد: میلیاردها تومان ودیعه مردم در مخابرات به عنوان حق الناس مسئله ای است که متاسفانه در برنامه‌های شما به آن توجهی نشده، این در حالیست که باید این مقادیر پول و سود آن به مردم بازگردانده شود و همچنین در حال حاضر نیازمند انسجام و نظارت بهتر و بیشتر به بخش اپراتورها هستیم.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات و فناوری، به بخش واگذاری شرکت مخابرات و سهام آن اشاره و خاطرنشان کرد: سوالی که من از شما دارم این است که آیا بحث سهام شرکت را محق واگذاری می دانید؟ آیا از سهام مدیریتی و ممتازه دفاع می کنید؟ و یا اینکه این سهام را به عده ای اشخاص کاسب واگذار می‌کنید که اگر نیاز شد اسم این اشخاص را به صورت خصوصی برای شما ذکر می‌کنم.

نعمتی با بیان اینکه بنده مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی در بخش ارتباطات و فناوری هستم و نه کابینه دولت، گفت: در بحث نحوه سرمایه گذاری‌ها در شرکت مخابرات که باید در آن اعمال حاکمیت شود، دچار مشکلاتی هستیم که متاسفانه این مسئله هم در برنامه‌های شما ملاحظه نشده و اینکه شرکت مخابرات از محل درآمدها اقساط را پرداخت می‌کند و همچنین سهم ایران از فرصت‌های صنعتی و فناوری اطلاعات را به چه صورت ارزیابی می‌کنید؟

نماینده مردم اسدآباد در مجلس، با اشاره به مشکلات موجود در بخش سرمایه گذاری‌ها، بیان داشت: متاسفانه این بخش با آسیب‌هایی که در آن ملاحظه می شود، نتوانسته حداقل‌ها را برای مردم فراهم کند و حتی در اجرای ماده ۸۶ از قانون بودجه جهت رسیدگی به کارگزاران روستایی که توجه ویژه‌ای به آن شده، جای خالی آن در برنامه‌های شما احساس می شود.

نعمتی ادامه داد: متاسفانه کارگزاران روستایی در حال حاضر وضعیت مشخصی ندارند و هرازچندگاهی هم در مجلس به نشانه اعتراض تجمع می کنند و در ادامه باید به بخش صنعت داخلی و تحقیقات هم اشاره کنم که این مسئله هم در برنامه‌های شما طی ۴ سال هیچ اشاره ای به آن نشده است.

وی افزود: راهکار شما در بخش مدیریتی، الکترونیکی و اصلاح ساختارهای واگذاری شده به چه صورت است و باید این مسئله را مدنظر قرار داد که بخش ساختارها باید به اشخاص حقیقی واگذار شود مشکلات موجود در اپراتور سوم(رایتل) از جمله مسائلی است که توضیحاتی را دربارهٔ آن ارائه ندادید.

نعمتی در پایان خاطرنشان کرد: اگر سیاست بر این است که اشخاص را تعقیب کنیم و حتی آنها را که قصد خدمت دارند، زیرپا له کنیم پس ننگ بر این سیاست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.