نعیم قاسم: محاصره لبنان توسط آمریکا برای تحقق اهداف اسرائیل است/ خبری از جنگ نیست

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد، محاصره اقتصادی و گرسنگی که لبنان با آن مواجه است توسط آمریکا و هم‌پیمانانش برای تحقق اهداف اسرائیل و نابودی مقاومت مدیریت می‌شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه با پایگاه خبری العهد درباره نقش شهید قاسم سلیمانی، فرمانده گردان قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در جنگ ۲۰۰۶ در کنار مقاومت گفت: تجاوز ۲۰۰۶ جنگ واقعی اسرائیل علیه لبنان و با هدف از بین بردن مقاومت بود اما با آمادگی و تجهیزات و رهبری حکیمانه دبیرکل حزب‌الله و همچنین وجود فرماندهانی مثل شهید عماد مغنیه و دیگران و کمک شهید قاسم سلیمانی که در اوج جنگ کنار ما و یکی از افراد اصلی حاضر در اتاق مرکزی عملیات بود اسرائیل نتوانست پیروز شود.

وی درباره نقش قاسم سلیمانی در کنار مقاومت در سوریه به ویژه در جنگ آزادسازی الجرود تا ۲۰۱۷ گفت: قاسم سلیمانی سال ۱۹۹۸ به عنوان فرمانده نیروی قدس تعیین شد. هدف از نیروی قدس آماده سازی یک ارتش ۲۰ میلیونی برای آزادی قدس بود. این ارتش از مبارزان در تمام منطقه تشکیل می‌شد چه در فلسطین، چه لبنان یا عراق یا پاکستان یا افغانستان یا سوریه. زمانی که سال ۲۰۱۱ جنگ سوریه رخ داد طبیعی بود که قاسم سلیمانی همان کسی باشد که این پرونده را مستقیما پیگیری کند اولا به خاطر نجات سوریه و دوما برای مقابله با داعش و گروه‌های تکفیری و سوم برای حمایت از نیروها و حضور در کنار نیروهای حزب‌الله. در نتیجه او فرمانده واقعی برای تمام گروه‌های غیرسوری در داخل سوریه برای مقابله با چالش‌ها و نابودی داعش و همچنین نجات سوریه بود. قاسم سلیمانی فرمانده نظامی کاردانی بود که دیدگاه استراتژیک سیاسی و نظامی داشت. وی شخصیت فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد.

نعیم قاسم درباره طرح محاصره اقتصادی لبنانی‌ها و نقش سلاح مقاومت در سناریوی رویارویی جدید گفت: محاصره اقتصادی لبنان توسط آمریکا و هم‌پیمانانش برای تحمیل سیاست‌هایی که به نفع خودشان است، اداره می‌شود. همچنین هدف آمریکا تحقق اهداف اسرائیل برای فشار بر لبنان است چراکه خطر ادامه مقاومت برای اسرائیل آزاردهنده است و آمریکا به دنبال نابودی مقاومت است. همبستگی لبنان با سوریه، عراق و منطقه موجب ناراحتی آمریکاست چراکه آن‌ها می‌خواهند سوریه در دام بیفتد و سیاست‌هایش تغییر کند. برای همین می‌دانیم این هجمه بزرگی است و تصمیم گرفتیم برای بازسازی کشور و فعالیت از طریق دولت و نهادها برای نجات اقتصاد کشور و ارائه پیشنهاداتی برای بهبود اوضاع تلاش کنیم. یکی از این طرح‌ها پیشنهاد اخیر دبیرکل حزب‌الله است که بر لزوم رفتن به سمت شرق به جای تکیه بر غرب تاکید کرد. زمانی که ببینند ما با شرق چه چین، چه روسیه و چه ایران یا هر کشوری غیر از غربی‌ها ارتباط داریم که می‌توانند به ما کمک کنند یا وام بدهند در این صورت فشار استکبار جهانی بر ما کاسته می‌شود. تلاش‌های ما از طریق دولت و فعالیت‌مان برای رفتن به سمت شرق به عنوان یکی از گزینه‌ها و همبستگی اجتماعی از جمله عواملی است که به بهبود وضعیت کمک می‌کند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره اتهامات دوروتی شیا، سفیر آمریکا در بیروت علیه حزب‌الله گفت: اینکه سفیر آمریکا حقایق را وارونه می‌کند و می‌گوید تجاوز اقتصادی و اجتماعی آمریکا علیه لبنان از سوی حزب‌الله است هیچ کسی را قانع نمی‌کند و کسی این صحبت‌ها را باور نمی‌کند. بعد از اینکه واضح و روشن شد آمریکا پشت محاصره اقتصادی کنونی و افزایش قیمت دلار است مسؤولان آمریکایی از مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور گرفته تا معاونش دیوید شنکر و سفیر آمریکا سعی کردند از طریق اتهام‌زنی به حزب‌الله از خودشان دفاع کنند همگی در لبنان می‌دانند که دلیل بحران اقتصادی سیاست‌های آمریکا و مداخله در چگونگی اصلاح و اداره و فشار بر صندوق بین‌المللی پول برای آزاد نکردن وام‌ها و کمک است. کاملا با اظهارات سفیر آمریکا مخالفیم. این به این دلیل است که تمام تبلیغات‌شان برای مسؤول دانستن حزب‌الله شکست خورده است و سعی می‌کنند با این روش جبران کنند.

وی درباره اتهامات درخصوص سلطه حزب‌الله بر لبنان گفت: کسانی هستند که این اظهارات را ایراد می‌کنند. اگر حزب‌الله خواهان استقلال لبنان است و در این راه تلاش می‌کند و نمی‌خواهد به طرح اسرائیل بپیوندد این برای لبنان شرافت است. اگر حزب‌الله اصل سه‌گانه ارتش، مردم و مقاومت را حفظ می‌کند و بسیاری از رهبران سیاسی و مردم از آن حمایت می‌کنند پس ما به آن افتخار می‌کنیم.

وی درباره احتمال جنگ جدید گفت: شرایط حاکی از جنگ جدیدی از سوی اسرائیل نیست چراکه اسرائیل مشغول کرونا و احتمالات الحاق کرانه باختری است و از واکنش‌های فلسطینی‌ها می‌ترسد. همچنین نگران توانایی‌های نظامی مقاومت است در نتیجه ممکن نیست دست به جنگ جدیدی بزند که نتایجش مشخص نیست. در داخل خود اسرائیل نیز می‌گویند که جبهه داخلی آماده هیچ جنگی نیست. با این حال ما همواره آماده هستیم و اطمینان داریم که پیروز می‌شویم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.