نغمه‌های دسته‌جمعی

در آستانه‌ی هفتمین‌ جشنواره‌ی سرود

کودک و نوجوان > رسانه– کنار هم جمع شدن، پوشیدن‌ لباس‌های هماهنگ، تمرین کردن و تمرین کردن. خواندن یک ترانه با همد‌یگر… اوج گرفتن صدا… ساختن یک خاطره‌ی زیبا برای خود و دیگران … ‌ سرودهای کودکی و نوجوانی.

هیچ کدام از ما خاطره‌ی خواندن سرود در مدرسه از یاد‌مان نمی‌رود، البته گاهی هم سرودخوانی در مدرسه خالی از اشکال نیست. شاید به همین خاطر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این‌سال‌ها سعی کرده است با اجرای جشنواره‌ی سرود،گروه‌هایی را که خوب کار می‌کنند تشویق کند. هفتمین جشنواره‌ی سرود در ۳۸ مرکز استان تهران از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۹ تا ۱۱ مهر برگزار می‌شود.

فریده کلهری، دبیر این جشنواره، به خبرنگار دوچرخه می‌گوید:« به احتمال قوی حدود ۴۵ گروه سرود در این جشنواره شرکت می‌کنند. این جشنواره ابتدا فراخوان خود را همراه با شیوه‌نامه‌ی شرکت در این جشنواره به مراکز کانون استان تهران فرستاد.

کار بازبینی این جشنواره از مرداد ماه آغاز شده است. بازبینی سرودها را کارشناسان سرود مثل مهدی محمدیان، فاطمه طارمی ‌ و بنده (فریده کلهری) انجام شده است.»

او می‌گوید:«ویژگی جشنواره‌ی امسال این است که « پیروز ارجمند» از مدرسان موسیقی، برای آشنایی و شناخت بیش‌تر مربیان در زمینه‌ی ساخت موسیقی، سرود، نت‌خوانی، سلفژ و… یک دوره آموزش موسیقی برگزار می‌کند.»

کلهری درباره‌ی محور جشنواره‌ی امسال می‌گوید:« هر مرکز کانون، در طی سال فعالیت‌های خاصی را دنبال می‌کند. این فعالیت‌ها، جنبه‌ی مذهبی و ملی دارند و به فراخور نوع فعالیت خود، کار سرود را ارائه می‌دهند و محدویت خاصی ندارد.

البته این جشنواره در روزهای نزدیک به روز جهانی کودک برپا می‌شود و برخی از مراکز هم برنامه‌هایی برای جشنواره‌ی رضوی تدارک دیده‌اند،‌ بنابراین سرودهایی که در این دو زمینه تهیه می‌شوند در این جشنواره حضور خواهند داشت. سرود‌خوانی از جمله برنامه‌های جذاب و مورد علاقه‌ی اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون بوده و گروه‌های تشکیل شده در این مراکز همواره در برنامه‌های استانی و کتاب‌خانه‌ای به اجرای آثار خود می پردازند.»


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.