نفت از زمستان سر سفره مردم می آید

۱۳م آذر ،

فروش اوراق سلف نفتی با تضمین شرکت ملی نفت ایران از دوم دی ماه جاری آغاز می گردد و به مدت ۱۰ روز (تا دوازدهم دی ماه) ادامه خواهد داشت.

ممتازنیوز: فروش اوراق سلف نفتی به عنوان روشی نوین در تامین سرمایه طرح های صنعت نفت در حوزه نگهداشت و توسعه میدان های مشترک، از دوم دی ماه جاری آغاز شده و تا دوازدهم دی ماه جاری ادامه خواهد داشت.

گواهی سلف نفت خام که به استناد قراردادهای سلف موازی استاندارد اوراق سلف نفتی نامیده می گردد، در قالب طرحی برای فروش نفت خام به مردم برای اولین بار انجام می گردد.

براساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، حجم اولیه عرضه نفت در این طرح ملی به میزان یک میلیون بشکه و حداکثر تا سقف ۵ میلیون بشکه نفت خام به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است که به صورت ریالی و یا ارزی (بر مبنای واحد پولی دلار) عرضه خواهد شد.

این اوراق سه ساله بوده و در پایان دوره خریدار می تواند نسبت به تسویه فیزیکی یا نقدی به قیمت روز یا قیمت اعمال در اختیار فروش ضمنی اقدام کند.

براساس این گزارش، قیمت اعمال در اختیار فروش ضمنی در پایان مدت اوراق به میزان یک سی ام قیمت عرضه اولیه در نماد دلاری و یک هشتم قیمت عرضه اولیه در نماد ریالی تصویب شده است.

بر این اساس نرخ تسعیر دلار در نماد ریالی بر اساس نرخ آزاد مبادله ای مرکز مبادلات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران محاسبه و پرداخت می گردد.

شرکت ملی نفت ایران به عنوان عرضه کننده اوراق سلف نفتی در کشور و با ضمانت وزارت نفت، از دوم تا دوازدهم دی ماه جاری نسبت به عرضه و فروش این اوراق در شعب منتخب و شرکت کارگزاری بانک سپه اقدام می کند.

ایسنا


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.