نفت همچنان بالای ۱۱۴ دلار معامله می‌شود

جام جم آنلاین: با وجود کاهش نسبی قیمت نفت در بازار، طلای سیاه در بازارهای اروپا همچنان بالاتر از ۱۱۴ دلار معامله می‌شود.

در پی انتشار اخباری از سوی چین مبنی بر رکود بیشتر اقتصاد این کشور، بهای نفت در بازارهای جهانی امروز(دوشنبه) کاهش یافت ولی قیمت‌ نفت برنت پایین‌تر از ۱۱۴ دلار در هر بشکه نیامد زیرا سرمایه گذاران امیدوارند که محرک‌های اقتصادی بیشتر بین‌المللی باعث افزایش تقاضای نفت شود.

بر این اساس بهای هر بشکه نفت سبک آمریکا با ۲۱ سنت کاهش، به ۹۶ دلار و ۲۶ سنت رسید و نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر با ۱۱ سنت کاهش ۱۱۴ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای هر دوی این نفت‌ها در ماه اوت بیش از ۹ درصد افزایش یافته که عمدتا به دلیل نگرانی از اختلال در عرضه و امید به اتخاذ محرک‌های اقتصادی از سوی بانک مرکزی آمریکا بوده است.

در شرایطی که فعالان بازار نفت منتظر جلسه بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه و انتشار اطلاعات اشتغال آمریکا در روز جمعه هستند، اطلاعات منتشر شده از سوی چین مبنی بر افزایش رکود اقتصادی این کشور، بهای نفت را کاهش داده است.

نتیجه یک بررسی که امروز منتشر شد نشان می‌دهد، فعالیت کارخانه‌های چینی در ماه اوت کاهش یافته و میزان تولید و سفارشات آنها کمتر شده و این کارخانه ها برای رقابت با یکدیگر قیمت‌ها را کاهش داده اند.

یوسوکه ستا، فعال بازار نفت در توکیو گفت: این آمار تاییدی بر ضعیف شدن اقتصاد چین است بنابراین قیمت نفت پس از افزایش در روز جمعه گذشته قدری کاهش یافته است. ما اکنون منتظر جلسه بانک مرکزی اروپا و انتشار آمار اشتغال آمریکا در روزهای پنجشنبه و جمعه آینده هستیم. تا چند روز آینده تغییرات قیمت نفت بسیار محدود و ناچیز خواهد بود.

شاخص رسمی مدیران خرید کارخانه‌های چین که یکی از نمودارهای وضعیت اقتصادی این کشور است در ماه اوت به رقم کمتر از انتظار ۴۹٫۲ سقوط کرده است. از نوامبر ۲۰۱۱ تاکنون این اولین بار است که این رقم به زیر ۵۰ می‌رسد.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.