نفوذ علم در جامعه در گرو توجه جدی به اختراع و نوآوری است

به گزارش خبرنگار ایرنا، نسرین سلطانخواه عصر چهارشنبه در آیین افتتاحیه سومین جشنواره اختراعات منطقه ای زاگرس در سنندج با تاکید بر نگاه چند لایه ای به توسعه علم و فناوری افزود: گستره علم و فناوری و اختراعات نباید فقط در محیط های دانشگاهی و مراکز علمی خلاصه شود بلکه لازم است این مقوله از لایه های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از مهمترین لایه های موثر علمی را ورود به بدنه اجتماعی مردمی عنوان کرد و گفت: لازم است که علم و فناوری به گفتمان عمومی و غالب تبدیل شده و به بطن زندگی مردم وارد شود به گونه ای که حاصل آن را مردم به عینه لمس کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب توجه و تاکید فراوانی بر نخبه پروری در کشور دارند، افزود: مقام عظمای ولایت در ماه مبارک رمضان امسال نیز دیداری اختصاصی با شرکت ها و فعالان عرصه تولید و خدمات دانش بنیان داشتند و در ششم مهر ماه سال جاری نیز ششمین دیدار ایشان با نخبگان و مخترعین انجام خواهد شد که این مهم نشان از توجه رهبری به نخبه پروری دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون توجه جدی به اختراعات مخترعین در دستور کار جدی بنیاد نخبگان قرار دارد افزود: یکی از اقدامات مهم در این راه برپایی جشنواره های نوآوری و شکوفایی در استان ها و مناطق مختلف کشور است.

رییس بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: در این نمایشگاه ها علاوه بر نمایش اختراعات، زمینه‌ های لازم برای جذب حمایت‌های لازم در راستای سیر تکاملی اختراعات فراهم می شود و در این میان سرمایه گذاران نیز از منفعت آن بی بهره نخواهند شد.

به گفته وی، بنیاد نخبگان با برگزاری این نمایشگاه ها پل ارتباطی را در بین مخترعین و سرمایه گذاران برقرار کرده و مخترعان را برای رسیدن محصولات به تولید انبوه به سرمایه‌ گذاران متصل خواهد کرد.

وی افزود: در جشنواره ملی سال ۸۸ قراردادهایی به ارزش ۳٫۶ میلیارد تومان با مخترعان منعقد شد که این رقم در سال ۸۹ به ۱۰ میلیارد تومان و در سال گذشته نیز به ۱۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که امید می رود این مهم در جشنواره های بعدی روند رو به رشدی داشته باشد.

ک/۲۷۳۴۸/۵۳۳ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۷۴۷۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.