نفوذ غیرمجاز هکرهای کلاه سفید به ۴۱ پایگاه اینترنتی در سمنان

گردآوری شده توسط گروه فن آوری اطلاعات ممتاز نیوز

رییس پلیس فتای استان سمنان، از دستگیری هکرهای کلاه سفید که به ۴۱ پایگاه اینترنتی و وب‌سایت نفوذ غیرمجاز کرده بودند، خبر داد. بیشتر بخوانید »

سرگرد سیدعلی میراحمدی در این باره گفت: با کنترل و رصد فضای مجازی توسط متخصصان پلیس فتا مشخص شد، وب‌سایت‌های استانی مورد حمله هکری واقع شده است.

میراحمدی گفت: با توجه به حساسیت موضوع تیم ویژه‌ای برای شناسایی عامل یا عاملان هک و نفوذ به پایگاه اینترنتی‌ها و وب‌سایت‌های استانی با هدف تامین امنیت در فضای مجازی تشکیل شد.

وی افزود: تیم ویژه پلیس فتا با اقدامات فنی خود در لایه‌های پنهان شبکه‌های اجتماعی و با استفاده از تمامی امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موفق به شناسایی دو هکر نوجوان شدند. رییس پلیس فتای استان سمنان، دربارهٔ ضرورت دستگیری سریع متهمان و کشف تجهیزات آنان گفت: پس از تشکیل پرونده و اخذ دستور قضایی، هر دو متهم دستگیر و تمامی تجهیزات رایانه‌ای آنان توقیف و برای بررسی به آزمایشگاه ادله دیجیتال منتقل شد.

میراحمدی با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌های مقدماتی منکر هرگونه اقدام مجرمانه‌ای بودند، گفت: پس از ارایه شواهد و اسناد از سوی ماموران، به هک بیش از ۴۱ وب‌سایت اعتراف کردند. وی گفت: متهمان قصد تخریب یا اقدام خرابکارانه‌ای نداشته بلکه به دنبال معرفی و شناساندن خود در فضای مجازی بودند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.