نقادی ابزار تحقق اصلاحات است/ اعتدال یعنی بهره‌مندی از تمامی سلایق

اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: اصلاحات بدون نقد امکان ندارد، نقادی یکی از ابزارهای تحقق اصلاحات است و امکان ندارد بدون نقادی، اصلاحی در برنامه‌ها و عملکردها صورت گیرد.

“محمدرضا راه‌چمنی” دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی، در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بعضی اظهارات مبنی بر همسویی مجلس آینده شورای اسلامی و دولت فعلی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید منتخب و نماینده واقعی مردم و سخنگوی آنان باشند، از مردم دفاع کرده و مشکلات مردم را با اختیارات قانونی خود برطرف کنند؛ اگر موضوعی نیاز به قانون دارد، باید طرح پیشنهاد دهند و آن را به صورت قانون دربیاورند و یا با رایزنی با قوه مجریه، دولت لایحه‌ای به مجلس پیشنهاد دهد.
 
وی افزود: ما در داخل نظام زندگی می‌کنیم و نماینده مجلس هم خارج از آن نیست، لذا باید براساس منافع کشور در جهت حل مشکلات مردم و بهبود زندگی آنان، پیشرفت کشور، ارتقاء جایگاه نظام در سطح بین‌المللی فعالیت کنند.
 
راه‌چمنی با بیان اینکه نمایندگان مجلس نباید مسائل شخصی، منافع جناحی و گروهی خود را مقدم بر منافع کلی نظام و مردم بدانند، اظهار داشت: اگر این دیدگاه در مجلس حاکم باشد، خود به خود نمایندگان نیز از دولت و برنامه‌های آن که برای حل مشکلات مردم است، حمایت می‌کنند.

 دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی ادامه داد: ممکن است دیدگاه و روش‌های دولت با برخی نمایندگان مجلس متفاوت باشد و یا به روش دولت انتقادی داشته باشند، در چنین شرایطی با برگزاری جلسات کارشناسی و علمی به بحث و بررسی پرداخته و دولت را قانع می‌کنند، اگر مجلس با چنین دید و تفکری شکل گیرد، نماینگان منتخب مردم دولت را در تقویت برنامه‌های خود برای حل مشکلات مردم یاری ‌خوهد کرد.
 
راه‌چمنی با بیان اینکه نباید در هر دوره ریاست‌جمهوری به دنبال مجلسی مشابه تفکر رئیس‌جمهور باشیم، تصریح کرد: باید خواهان مجلسی با گرایشات سیاسی مختلف در چارچوب نظام و در جهت منافع ملی که از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت که برای حل مشکلات و بهبود زندگی مردم، ارتقاء جایگاه نظام و پیشرفت کشور تبین شده است، دفاع کند.
 
 دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با اشاره به وجود جناح‌ها و سلایق سیاسی مختلف در کشور، اظهار داشت: اعتدال یعنی از سلایق سیاسی متفاوت در امور مختلف استفاده شود.
 
راه چمنی ادامه داد: ما نباید به دنبال تشکیل مجلسی یکدست باشیم، این موضوع سبب ایجاد دیکتاتوری یک جناحی در مجلس می‌شود که به مصلحت کشور نیست، مجلس محل افکار مختلف است و دیدگاه‌های مختلف باید در مجلس حاکم باشند؛ خوشبختانه دکتر روحانی اعتدال گراست و مجلس همسو با وی باید متشکل از اصلاح‌طلب، اصوگرا و مستقل خواهد بود.
 
 دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در پایان با اشاره به جایگاه نقد در کشور خاطرنشان کرد: اصلاحات بدون نقد امکان ندارد، نقادی یکی از ابزارهای تحقق اصلاحات است و امکان ندارد بدون نقادی، اصلاحی در برنامه‌ها و عملکردها صورت گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.