نقاشان گروه سپند به سیحون آمدند

۱۱اردیبهشت،

نخستین نمایشگاه نقاشان گروه سپند از۱۳ تا ۲۵ اردیبهشت ماه در گالری سیحون برپا می گردد.

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین؛ اولین نمایشگاه نقاشی گروه سپند از ۱۳ تا ۲۵ اردیبهشت ماه در گالری سیحون برپا می گردد.
احمد نصراللهی،خلیل سمائی جابلو ومحمد اعظم زاده سه نقاشی می باشند که به تازگی گروه سپند را تشکیل داده اند.
به گفته نادر سیحون؛ نقاشان این گروه سال هاست که فعالیت حرفه ای می کنند ونمایشگاه انفرادی متعددی تاکنون برپا کرده اند واحمد نصراللهی از ۲۰ سال پیش هنرمند گالری سیحون به شمار می رود.
نقاشی هایی که در این مجموعه بر روی دیوار می روند؛ بسیار متفاوت می باشند و هر هنرمند سبک سیاق خودش را دارد و تنها نقطه اشتراک اعضای این گروه به اختیار گرفتن رسانه نقاشی است.

در مقدمه این نمایشگاه عنوان شده است”نقاش در اثرش و در راستای بیان مفاهیم و ایجاد ارتباط با مخاطب، باز تابی از واقعیت وصور گوناگون را متجلی می سازد وبرای درک آن، به ساده ترین نوع بیان روی آورده و اندیشه اش را منعکس می کند.

درنقاشی آنچه اهمیت دارد تحلیل پیوسته واقعیت است تا هنرمند، ماهیت اشیاء و محیط را برای بهتر ” یافتن” هویدا سازد. برای هنرمند تمایل به نقاشی از جهان پیرامون چنان است که خود احساس می کند تا خویشتن خویش را بیان نماید و بدیهی است که پیام چنین اثری از بطن و داخل آن حاصل می گردد.

این پیام گاه از سوی فرد هنرمند منتقل میشود و گاه از سوی یک جمع یا گروهی که ضرورتی ناشناخته و ناپیدا، آنان را گرد هم آورده تا لذت با هم بودن را تجربه نمایند.بی شک حرکت جمعی،حرکتی که خود به خود و از داخل شکل گرفته است، دستیابی به لایه های رفتاری تازهی را نوید خواهد داد و دستاورد آن، محصول دیگری خواهد شد.

تجربه در مرتبه ای والا برای دسترسی به حلقه مفقوده ی داخل آدمی، که ندا می دهد در کجای زمین ایستاده ایم.ضرورت کار برای نقاشان وکندوکاو در ماهیت اشیا و طبیعت، قطعا توام با رنج ها و خوشی هاست و پیام آن هر آنچه می خواهد باشد.

دراینجا پیام؛ نه آن است که دیگران بنابه عرف و عادت شناخته و نه سلیقه ها و تمایلات رایج، بلکه پاسخ به دردی فراگیر و مبهم است که از داخل همه انسان های متفکر جوشیده و نقاش برای رهایی از آن، قالب های سطحی و هر انچه در”صورت” است را کنار گذاشته و با بهره گیری از فرم و رنگ در جستجوی “معنا” می رود تا آنچه در هستی برایش معمای ابهام برانگیز است را ترسیم نماید.

نمایشگاه نقاشی گروه سپند تا ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد و علاقمندان همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا هفت بعدازظهر می توانند به گالری سیحون مراجعه کنند.گالری روزهای دوشنبه تعطیل است.

گالری سیحون در خیابان وزرا،کوچه چهارم شماره ۱۱ واقع شده است.
 

انتهای پیام/

۳۲/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.