نقاشی‌ و تکمیل پازل موجب تخلیه مثبت انرژی کودک می شود

یک روانپزشک گفت: بازی‌های جسمانی و فیزیکی مانند، انواع نقاشی‌ها و تکمیل پازل‌ها که نیاز به ابزار و وسایل دارد باعث تخلیه انرژی به طور مثبت می‌شود.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نق از وبدا؛‌دکتر قاسم دستجردی اظهار داشت: خلاقیت به معنای دیدن چیز‌ها به شیوه جدید، متفاوت فکر کردن، شکستن مرز‌ها است، باید توجه داشت بازی‌هایی این خلاقیت‌ها را ایجاد می‌کنند که ثابت و بدون انعطاف نباشند.

وی با تاکید براین که بازی باید متناسب با سن کودک انتخاب شود عنوان کرد: در سنین پایین‌تر بازی انفرادی، ساده و در عین حال خلاق تاثیر بهتری دارد و کودک از نظر حسی و حرکتی تقویت می‌شود که والدین باید به این موارد توجه داشته باشند.

دکتر دستجردی با بیان این که بازی و سرگرمی به انواع فردی وگروهی تقسیم می‌شود افزود: بازی‌های نمایشی، آموزشی از تنوع بازی های گروهی هستند همچنین برخی از انواع بازی‌ها تاثیر گذاری بیشتری بر خلاقیت کودک دارند.

وی گفت: بازی و سرگرمی سالم رشد اجتماعی و ذهنی کودک را به دنبال دارد و باعث تقویت هوش و استعداد کودک و نوجوان می‌شود و کودک در بازی کردن به آزمون شکست و رقابت، همانند سازی، ابراز وجود و تقویت ارتباط با دیگران می‌پردازد.

این روانپزشک تصریح کرد: کودک با بازی بهتر محیط پیرامون خود را کشف می‌کند و آموزش مفاهیم را فرا می‌گیرد و از بعد عاطفی نیز بازی ارضای حس برتری جویی است و احساسات را بروز می‌دهد، اضطراب و تنش را تخلیه می‌کند و باعث کسب لذت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به این که بازی باعث تقویت روابط والدین و کودک می‌شود افزود: بازی‌های جسمانی و فیزیکی که نیاز به ابزار و وسایل دارد باعث تخلیه انرژی به طور مثبت می‌شود که می‌توان در این مورد انواع نقاشی‌ها و تکمیل پازل‌ها و تصاویر واستفاده از خمیر بازی را نام برد. /ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.