نقاشی خط های سنتی و مدرن در گالری شکوه

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این نمایشگاه ، ۳۴ اثرنقاشی خط با تکنیک اکرلیک در ابعاد ۱۰۰ در۱۰۰ و ۱۵۰ در۱۵۰ سانتی متر از این پدر و پسر به نمایش گذاشته می شود.

نقاشی-خط های این دو هنرمند بسیار متفاوت از هم هستند اما در آثارشان خط بر رنگ غالب است و از خط هایی ناخوانا به عنوان عناصر بصری در کار استفاده کرده اند.

‘اسماعیل رشوند’ از خط نستعلیق در آثارش بهره گرفته و تم رنگی کارهایش شامل رنگ های آبی، سبز، قرمز ایرانی می شود. وی در این نمایشگاه دو نوع آثار ارائه داده ، یکی آثارساختاری است که اتود آن از قبل در ذهنش نقش بسته و دیگری کارهایی برگرفته از احساسش که بداهگی در آن جایگاه ویژه ای دارد.

اسماعیل رشوند متولد ۱۳۳۶ ، حدود ۲۵ سال است که در زمینه نقاشی خط فعالیت می کند، وی ت کنون در هفت نمایشگاه انفرادی با عنوان ‘مشق عشق’ ونمایشگاه های متعدد گروهی و همچنین جشنواره های بین المللی جهان اسلام و نیم قرن نقاشی خط معاصر ایران در موزه هنرهای معاصر شرکت داشته است. از فعالیت های دیگر وی می توان به مقالات مختلف در زمینه هنر و تالیف کتب درسی خوشنویسی آموزش وپرورش، خوشنویسی منابع کنکور هنر سازمان سنجش وآموزش کشور اشاره کرد.

‘بابک رشوند’ پسر اسماعیل رشوند نیز در این نمایشگاه، ۱۴ اثرنقاشی خط را در معرض تماشا قرار می دهد. وی با توجه به روحیاتش از رنگ های شاد و پر انرژی در کارها استفاده کرده و از فرم های هر نوع خطی برای بیان احساسش مدد گرفته است.

بابک رشوند متولد ۱۳۵۸ است. او کارشناسی ارشد ارتباط تصویری از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران دارد و تا کنون در چندین نمایشگاه گروهی در ایران، آلبانی، دوبی و مسکو شرکت داشته و در جشنواره های مختلف هنرهای تجسمی برگزیده شده است.

گالری شکوه تا سوم خردادماه میزبان این نمایشگاه خواهد بود و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ از این آثار در گالری شکوه دیدن کنند.

***

چیدمان هنرمفهومی’آن سوی دیوار …’درخانه هنرمندان ایران

گروه هنری ‘موومان’ به سرپرستی آرش فنائیان از ۲۷ تیر تا ۷ مرداد به اجرای یک چیدمان هنر مفهومی با عنوان ‘آن سوی دیوار …’ در شبستان زمستان خانه هنرمندان ایران می پردازد .

این چیدمان هنرمفهومی، فصلی مشترک و ترکیبی مرتبط از هنرهای تجسمی، موسیقی، تئاتر و مالتی مدیا است که با نمایشِ روایاتی بصری و شنیداری، درکار ِبه چالش انداختنِ همدلیِ مخاطب با قصه ای خواهد بود که وی را رفته رفته به درون می کشد.

دراین پروژه متفاوت هنری ، شاهد حضور و ترکیب به هم پیوسته ای ازهنرمندانی متعدد ازجمله بهنام معیریان ، به عنوان مجسمه ساز و موسیقی دان ، یاسر خاسب ، به عنوان بازیگرو کرئو گرافیست ، شهریارسیروس به عنوان نقاش و پژوهشگرهنر، حسام نورانی به عنوان متخصص مالتی مدیا و طراح نور، آرش ماله میر به عنوان طراح صحنه و بازیگر تئاتر، خواهیم بود.

آرش فنائیان پیش از این تجربه کارگردانی نمایشنامه’ آژی دهاک’ اثر ‘بهرام بیضایی’ و مدیریت هنری و آهنگسازی کنسرت های ‘نور زمستانی’ و ‘آبی عمیق’ ، که توسط گروه موسیقی ‘آرشاما’و به سرپرستی و آهنگسازی خود آرش فنائیان اجرا شدند، را درکارنامه هنری‌اش دارد.

فنائیان این باردرفضایی جدید و با همراهی هنرمندان و متخصصان رشته های هنری مربوط، اقدام به اجرای این چیدمان هنر مفهومی کرده تا مخاطب این اثر هنری درفضایی خاص، اجرا و حسی متفاوت را تجربه کند.

فراهنگ**۹۱۷۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۳۱۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.