نقاش ایتالیایی: مظلومیت مردم فلسطین را به تصویر می کشم

‘روبرتو کوتزولینو’ روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان، در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: فلسطینی ها برای نامیدن این فاجعه از عبارت ‘بلای بزرگ اسرائیل’ استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه رسانه های غربی واقعیت مساله فلسطین را پنهان می کنند، گفت: هدف من از کشیدن این تابلوها، خنثی کردن اطلاعات غیرواقعی غرب در باره فلسطین است.

کوتزولینو با بیان اینکه در کشور خودم موفق به برگزاری نمایشگاه نشدم، گفت: با هماهنگی رایزن فرهنگی ایران در رم، نمایشگاه هایی در این زمینه در تهران برگزار برپا کردم.

وی اظهار داشت: ایران از فرهنگ و تمدن قوی ایرانی و اسلامی برخوردار است و آمریکایی ها و غربی ها با تحریم و ایجاد مسائل سیاسی، سعی در تضعیف ایران و کشورهای مسلمان دارند.

این نقاش ایتالیایی با بیان اینکه مسئولان ایران در باره مسائل بین المللی یکپارچه و متحدند، گفت: باید به هر صورت با نظم نوین جهانی که از سوی امپریالیسم جدید ارائه شده است، مبارزه کرد.

وی نظم نوین جهانی صهیونیستی را شرم آورترین شیوه در جهان توصیف کرد.

کوتزولینو گفت: در سرزمین فلسطین عدم توازن قوا به شکل چشمگیری دیده می شود زیرا در این کشور از یکسو سنگ و از سوی دیگر تانک، موشک و بمباران پیشرفته وجود دارد.

وی با اشاره به اعتراض ها و کشتارهای جمعی مردم فلسطین توسط اشغالگران گفت: باید با استفاده حداکثری از امکانات، اطلاعات خلاف واقعیت غرب را خنثی کرد.

وی افزود: همه مردم جهان باید از ایدئولوژی نژادپرستانه صهیونیسم که با پاکسازی نژادی همراه است، آگاه شوند.

این نقاش ایتالیایی با بیان اینکه آمریکایی ها و اسرائیل قصد دارند کشور فلسطین را به هر نحوه ممکن از نقشه جهان محو کنند، گفت: باید فلسطینی ها مقاومت کنند و با کمک کشورهای مسلمان و آزاده، نقشه آنها را برملا سازند.

وی نامگذاری روز قدس توسط امام خمینی(ره) را اقدامی در این جهت خواند و گفت: این نامگذاری، یک کار مثبت و بزرگ در جهت خنثی کردن نقشه های صهیونیسم است.

وی گفت: ۶۰ سال پیش با نگاه به نقشه فلسطین، یک سرزمین کاملا فلسطینی با نقاط کم یهودی نشین دیده می شد، اما امروز این نقشه کاملا برعکس شده است.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهای عربی با آمریکا و اسرائیل روابط راهبردی دارند، گفت:تاکنون به اندازه کافی برای مقابله با اسرائیل اقدام نشده است.

این نقاش ایتالیایی افزود: در روز جهانی قدس و در دفاع از آرمان فلسطین به عنوان فردی آزاده در راهپیمایی علیه رژیم نژاد پرست غاصب صهیونیست شرکت می کنم.

‘روبرتو کوتزولینو’ متولد شهر رم ایتالیاست که از سال ۱۹۵۳ نقاشی را به صورت خود آموخته آغاز کرد.

وی در زمینه های مختلف نقاشی کرده، ولی’پرتره'(چهره انسان) از مهمترین بخش های نقاشی اوست.

کوتزولینو از روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه در تهران، نمایشگاهی از آثار خود به مناسبت روز جهانی قدس با ۲۰ تابلو با نام ‘گامی به سوی آزادی’ برگزار کرد.

ت/۸۱۱۴/۶۰۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۰۰۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.