نقاط مختلف جهان چگونه با کابل اینترنت به هم وصل شده‌اند؟

۱۹ام بهمن ،


فاوانیوز:
نقشه‌ای در اینترنت انتشار یافته که نشان می‌دهد قاره‌های مختلف جهان چگونه با کابل‌های اینترنتی به یکدیگر متصل شده‌اند؛ بیشترین حجم از اطلاعات بین کدام نقاط جاری است و کدام کشورها از همه سریع‌تر به هم متصل می باشند.

نقشه‌ی کابل‌کشی زیرآبی مؤسسه “TeleGeography” برای سال ۲۰۲۲ انتشار یافت. این مؤسسه در زمینه‌ی بازاریابی و مشاوره فعالیت می‌کند. نقشه‌ی یادشده نشان می‌دهد که قاره‌های مختلف و کشورهای جهان چگونه با کابل به یکدیگر متصل می باشند. نقشه‌ای که روی پایگاه اینترنتی این مؤسسه قرار داده شده، قابلیت بزرگنمایی هم دارد.

(نقشه مورد اشاره را می‌توانید اینجا “submarine-cable-map-2013.telegeography.com” ببینید.)

نقشه‌ی منتشرشده ۲۴۴ کابل را نشان می‌دهد که یا در فاصله‌ی سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۲ کشیده شده‌اند یا تا سال ۲۰۲۲ به بهره‌برداری خواهند رسید. کابل‌های موجود رنگی و کابل‌های در دست احداث به رنگ خاکستری نمایش داده شده‌اند.

آن‌طور که این نقشه نشان می‌دهد، در دو سال پیش رو ۱۲ کابل ارتباطی تازه به بهره‌برداری خواهند رسید؛ کابل‌هایی که از جمله یونان را به لیبی پیوند می‌دهند یا در نیم‌کره‌ی جنوبی کره‌ی زمین بر بستر اقیانوس آرام گسترده خواهند شد.

حجم انتقال داده

یکی از جالب‌ترین بخش‌های نقشه‌ی یادشده در حاشیه‌ی پایینی آن دیده می‌شود. در این بخش می‌توان دید که کشورها یا قاره‌ها چه میزان تبادل اطلاعات با یکدیگر دارند یا اطلاعات با چه سرعتی بین دو نقطه حرکت می‌کنند.

به‌عنوان مثال خط پرسرعتی بین آمریکا و کلمبیا یا آمریکا و ونزوئلا وجود دارد. این در حالی است که سرعت انتقال اطلاعات بین آمریکا و فرانسه یا آمریکا و بریتانیا کمتر است. آمریکایی‌ها با آفریقای جنوبی و هند سریع‌تر از هر جای دیگری در ارتباط می باشند. بیشترین حجم داده هم در نیم‌کره‌ی شمالی کره‌ی زمین میان دو سوی اقیانوس اطلس و همچنین بین آمریکای شمالی و جنوبی داد و ستد می‌شود.

نسخه‌ی کاغذی این نقشه نیز وجود دارد که می‌توان آن را با قیمتی در حدود ۱۸۰ یورو سفارش داد و به دیوار آویخت.

منبع: دویچه وله

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.