نقاط منفصل شهری محل نزاع مردم و مدیریت سیاسی

۲۵اردیبهشت،

مدیر کل حریم شهر تهران گفت: تا زمانی که نقاط منفصل شهری تعیین تکلیف نشود امکان تهیه طرح تفصیلی نیست.

سید صباح الدین متقی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از چالش های ما در بحث نقاط جمعیتی این است که این نقاط منفصل از تهران اما خدمات شهری آن به عهده شهرداری است.

وی ادامه داد: در سال ۸۲ طی مصوبه ای ۲۱ نقطه جمعیتی به عنوان نقاط منفصل از تهران شناسایی شد و برای ۳ نقطه مسگرآباد، قیامدشت و خاور شهر طرح تفصیلی تهیه و ابلاغ شد که در حال حاضر ملاک عمل برای ساخت و ساز در این مناطق است.

متقی در ادامه اظهار داشت: در خصوص مابقی که ۱۸ نقطه بود متاسفانه شاهد هستیم که محل نزاع شهروندان و مدیریت سیاسی شده است تا جایی که ۶ نقطه از این نقاط از این طرح خارج شده و به سمت شهر شدن می رود .

مدیر کل حریم شهر تهران با انتقاد از عملکرد استانداری و بخشداری در این مورد اضافه کرد: به عنوان مثال شهرک دانش که یکی از نقاط جمعیتی شناسایی شده بود و طرح آن نیز در دست تهیه بود اما استانداری این نقطه را شهر اعلام کرد تا تحت پوشش شهرستان قدس قرار گیرد این در حالیست که مصوبه این نقطه جمعیتی را شورای شهرسازی تصویب و به شهرداری ابلاغ کرده بود.

متقی عنوان کرد: این گونه موارد بسیار است و تا زمانی که این نقاط تعیین تکلیف نشود نمی توان برای طرحی ارائه داد در حال حاضر از ۱۸ نقاط شناسایی شده ۶ تای آن خارج از شده امیدواریم با توجه به مشکلات حریم تا زمانی که نقاط باقی مانده هم از طرح خارج نشده اند و مشکلی به مشکلات دیگر حریم اضافه شود این نقاط تعیین تکلیف شود./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.