نقاط پرحادثه راه های ارتباطی فاروج به نصف رسید

۱۰اردیبهشت،

ˈمحمد مصرزادهˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: تا سال ۸۴ این شهرستان دارای ۲۲ نقطه اتفاق خیز در محورهای ارتباطی بود که اکنون این تعداد به ۱۲ نقطه رسیده است.

وی بیشترین نقاط پرحادثه این شهرستان را مربوط به محورهای روستایی عنوان کرد.

مصرزاده طول کل راه های روستایی شهرستان فاروج را ۳۶۴ کیلومتر اعلام و بیان کرد: نسبت راه آسفالته روستایی از کل راه های روستایی قبل از سال ۸۴، ۲۱ درصد بود که این رقم در دوران دولت نهم و دهم به ۲۴ درصد افزایش یافته است.

وی طول برخورداری این شهرستان از بزرگراه را تا قبل از دولت نهم، ۱۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: اکنون این رقم به ۱۷ کلیومتر رسیده است.

مصرزاده نسبت طول راه های خط کشی و مجهز به علائم و تجهیزات ایمنی به کل راههای شهرستان را قبل از دولت نهم ۲۴ درصد اعلام کرد و افزود: شاخص شهرستان در این خصوص اکنون به ۲۹ درصد ارتقا یافته است.

وی با اشاره به طرح های شاخص شهرستان در هشت سال اخیر در بخش راه روستایی به ساخت راه ˈچری – زینکانلو – تبریانˈ اشاره کرد و گفت: این محور به طول ۳۵ کیلومتر در دو مرحله در دست اجرا قرار گرفته است.

مصرزاده افزود: مرحله اول راه ارتباطی مزبور به طول ۱۰ کیلومتر از چری آغاز شده و هفت کیلومتر آن آسفالت و سه کیلومتر دیگر در دست اجرا است.

رییس اداره راه و شهرسازی فاروج گفت: محور ارتباطی ˈباغ محله به باش محلهˈ به طول ۹کیلومتر در دست اجرا است که با ساخت آن ارتباط ۱۷ روستای دهستان فاروج با ۲۷ روستای دهستان ˈسنگرˈ برقرار می گردد.

شهرستان ۵۲ هزار نفری فاروج در فاصله ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع شده است. ک/۳

۷۱۸۷/۶۲۳/۶۲۶

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.