نقایص‌ مادرزادی عامل ۴درصد مرگ و میر کودکان

اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش‌های جهانی نشان دهد می‌دهد که نقایص‌ مادرزادی عامل نزدیک به ۴ درصد موارد مرگ‌ و میر کودکان در جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه است.

فرهاد سالاری، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در سالهای اخیر به سبب بهبود وضعیت بهداشتی در اغلب مناطق‌ جهان موارد ابتلا به مرگ‌ و میر مادران و نوزادان کاهش قابل ملاحظه ای یافته است.

وی گفت: با وجود کاهش موارد مرگ‌ و میر در نوزادان و کودکان اما همچنان در بعضی از کشورها شاهد آمار بالای مرگ کودکان از جمله به سبب بیماری‌ها و عفونت ها هستیم.

سالاری با بیان اینکه شرایط و مشکلات حول زایمان هنوز هم یک عامل اصلی در مرگ کودکان است تصریح کرد: بیماری‌های عفونی به ویژه بیماری‌ها و عفونت مربوط به دستگاه تنفسی و گوارشی نیز از دلایل مهم مرگ و میر کودکان در جهان است.

وی با اشاره به اینکه نقایص مادرزادی نیز عاملی مهم در مرگ و میر‌ کودکان است، تاکید کرد: گزارشهای جهانی نشان می‌دهد که نقایص مادرزادی عامل نزدیک به ۴ درصد موارد مرگ و‌ میر کودکان در جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه است.

سالاری یادآور شد: سوء تغذیه نیز عاملی اثرگذار در مرگ کودکان است و در کشورهای در حال توسعه شاهد موارد بالای مرگ و میر کودکان بر اثر سوء تغذیه و مشکلات مربوط به تغذیه کودکان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: بر طبق بعضی از آمار‌ها سوء تغذیه عامل نزدیک به ۲ درصد موارد مرگ و میر کودکان در جهان به خصوص در کشورهای در حال توسعه است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.