نقش ایران در حل مناقشات کشورهای منطقه غیرقابل انکار است

۳۰ام بهمن ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: بررسی بحران سوریه و بحرین در مذاکرات ایران با ۱+۵ می‌تواند به خاتمه بحران در این کشورها منتهی شود.

“مرتضی نعمت‌زاده” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعاهای بی‌پایه و اساس شورای همکاری خلیج فارس دربارهٔ ایران، گفت: ایران با رویکرد حل مسالمت‌آمیز بحران‌های سوریه و بحرین به‌دنبال پایان بخشیدن به درگیری‌ها در این کشورها است تا جهان اسلام متضرر نشود.

وی تصریح کرد: بررسی بحران سوریه و بحرین در مذاکرات ایران با ۱+۵ می‌تواند به خاتمه بحران در این کشورها منتهی شود لذا نقش ایران در حل و فصل مناقشات سوریه و بحرین می‌تواند نقش مداخلات جهانی در منطقه را کاهش دهد.

نعمت‌زاده در ادامه اظهار داشت: مرکز تصمیم‌گیری کشورهای عربی خلیج فارس خارج از اراده ملی این کشورهاست به همین خاطر این مرکز با رویکرد ایران مخالفت می‌کند.

وی با بیان اینکه بحران بحرین راه‌حلی به جز گفتگو ندارد، بیان داشت: دیکتاتور بحرین باید به گفتگو  با انقلابیون کشورش تن دهد تا بحران این کشور پایان یابد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت ایران از مردم‌سالاری دینی و حمایت از ملت‌ها سبب شده که بسیاری از مردم منطقه با رویکرد ایران در حل مسالمت‌آمیز بحران‌های به‌وجود آمده در خاورمیانه موافق باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.