نقش ایران درعدم تعهد بسیار مهم است/ اهمیت دیدار با رئیس‌جمهور ایران برای اندونزی

به گزارش خبرنگار مهر، بودی یانو معاون رئیس جمهور اندونزی صبح امروز چهارشنبه در بدو ورود به تهران برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد با حضو در جمع خبرنگاران حاضر در فرودگاه مهر آباد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه دلیل استقبال بی سابقه سران کشورهای عضو جنبش از اجلاس شانزدهم در تهران نسبت به دوره های گذشته چیست؟ گفت: جنبش عدم تعهد برای مدت طولانی تاسیس شده است و نقش مهمی در روابط بین المللی دارد.

وی با بیان اینکه اندونزی یکی از بنیانگذاران جنبش عدم تعهد است، گفت: توسعه روابط سیاسی نقش مهمی در آینده کشورها دارد.

معاون رئیس جمهور اندونزی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبان شانزدهمین اجلاس عدم تعهد نیز  نقش بسیار مهمی را ایفا می کند .

 وی با اشاره به اینکه این اولین سفر وی به تهران است، گفت : به خاطر اهمیت بسیار بالای این اجلاس راغب بودم که در این اجلاس شرکت کنم.

بودی یانو در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر که از وی پرسید حضور هیات اندونزیایی در اجلاس تهران چه تاثیری در روابط دو کشور خواهد داشت، گفت : حتی بدون حضور در اجلاس جنبش عدم تعهد روابط دو جانبه دو کشور تا کنون بسیار خوب بوده است .

  وی با اعلام اینکه دیدار دو جانبه با رئیس جمهور ایران برای ما بسیار مهم است، گفت : این دیدار می تواند روابط اندونزی و ایران را بیش از پیش تحکیم بخشد.  


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.