نقش ایران در کنفرانس ژنو ۲ کلیدی خواهد بود / از راهکارهای سیاسی برای حل بحران سوریه استفاده می‌کنیم

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مسئول واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید براینکه نقش ایران در کنفرانس ژنو ۲ نقش کلیدی است، گفت:‌ علت مخالفت جبهه غرب مخصوصا آمریکا برای حضور ایران در مذاکرات ژنو ۲ این است که آمریکا می‌خواهد از پرونده سوریه درجهت اهداف سیاسی خود در رابطه با ایران بهره‌برداری کند.

“کامران زارعی” مسئول واحد بین‌‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اهمیت منطقه‌ای ایران برای حضور در مذاکرات ژنو قابل چشم‌پوشی نیست، گفت: در روزهای اخیر که منتهی به مذاکرات ژنو است، شاهد تلفات انسانی در سوریه هستیم و اگر جنگ و خونریزی در سوریه متوقف نشود، نشست ژنو بی‌فایده خواهد بود.

وی با تاکید براینکه نقش ایران در کنفرانس ژنو ۲ نقش کلیدی است، تصریح کرد: دعوت از ایران برای حضور در کنفرانس ژنو ۲ می‌تواند در اعتمادسازی از طرف ۱+۵ موثر واقع شود.

مسئول واحد بین‌‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: علت مخالفت جبهه غرب مخصوصا آمریکا برای حضور ایران در مذاکرات ژنو ۲ این است که آمریکا می‌خواهد از پرونده سوریه درجهت اهداف سیاسی خود در رابطه با ایران بهره‌برداری کند.

زارعی با بیان اینکه حضور ایران برای به نتیجه رسیدن نشست ژنو ۲ ضروری است، بیان داشت: تمام حاضرین در این نشست باید به راه‌حل سیاسی اتفاق نظر داشته باشند و با قاطعیت با اقدامات نظامی مخالفت کند، اما کشورهای غربی و مرتجع عرب در منطقه در حمایت تسلیحاتی از گروه‌های معاند و معارض سوری تاکید دارند.

مسئول واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید براینکه چه در ژنو ۲ باشیم یا نباشیم از راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در ژنو ۲ راهکار سیاسی را برای حل بحران سوریه پیشنهاد می‌کند و رهبر معظم انقلاب نیز به این راهکار تاکید دارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.