نقش دانش روابط‌عمومی در ارتقای تولید ملی بررسی شد

دانش > دانش– اولین کنفرانس «روابط‌عمومی، صنعت و تولید ملی» با حضور بیش از ۳۰۰نفر از استادان، مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی و با هدف بررسی نقش و تأثیرگذاری بیشتر روابط‌عمومی‌ها در فرایند افزایش کمی و کیفی تولیدات صنعتی در هتل المپیک تهران برگزار شد.

به گزارش همشهری ، بررسی«نقش روابط‌عمومی‌ در ارتقای کمی و کیفی تولید ملی»، «روابط‌عمومی و نقش آن در بازارسازی تولیدات داخلی»، «روابط‌عمومی، صنعت و فرهنگسازی مصرف تولیدات داخلی»، «روابط‌عمومی، صنعت و تعاملات حرفه‌ای با رسانه‌های عمومی»، «روابط‌عمومی، صنعت و تبلیغات» و «روابط‌عمومی، صنعت و نظام دریافت و پرداخت» محور اصلی موضوعات این کنفرانس بود.
سید غلامرضا کاظمی دینان، دبیرکل کنفرانس با تبیین چالش‌های موجود بر سر راه نقش‌آفرینی مؤثرتر روابط‌عمومی‌ها گفت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، روابط‌عمومی‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در پیشبرد این هدف ایفا کنند.

وی افزود: نیاز به روابط‌عمومی تخصصی، توجه به اهمیت روابط‌عمومی‌ها در ساماندهی فعالیت‌ها، آموزش و انتقال تجارب روابط‌عمومی‌های بخش صنعت و تغییر نگاه مدیران صنعتی به وظایف، رویکردها و پتانسیل‌های روابط‌عمومی ازجمله ضرورت‌های برگزاری این کنفرانس است.پروفسور یحیی کمالی‌پور، رئیس ایرانی انجمن جهانی ارتباطات نیز در پیامی به این کنفرانس اظهار داشت:

تولیدکنندگان و صنایع، نیازمند درنظر گرفتن راهکارهایی برای بالابردن کمیت و کیفیت محصولات و کالاهای تولیدی هستند؛ از آن جمله: شناسایی و طبقه‌بندی گروه‌های ذی‌نفع و مخاطبان، تمرکز روی مشتری‌مداری و تحقق حقوق آنها، برنامه‌ریزی برای تولید بهینه و ارتقای کیفیت محصولات، انجام اصلاحات لازم برای توسعه و تقویت ارتباطات سازمانی، خروج از شیوه مرسوم مجمع‌الجزایری و حرکت به سمت هماهنگی و یکپارچگی، شناسایی نقاط ضعف و قوت سازمانی با کمک روابط‌عمومی‌های فعال و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات و توجه به اهمیت روابط‌عمومی‌‌ها و احترام به خواسته‌های مشتریان است.

دکتر شهین‌دخت خوارزمی استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک نیز در این کنفرانس اظهار داشت: علت بروز وضعیت کنونی، عدم‌بهره‌گیری انسان و جوامع انسانی از فضیلتی است که وجه تمایز اصلی انسان با سایر موجودات است؛ خرد، فرزانگی و حکمت.دکتر باقر ساروخانی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران نیز در سخنرانی خود با اشاره به اینکه عقلانیت معنایی، وضعیتی است که در آن، مشتری حتی حاضر می‌شود پول بیشتری بپردازد تا برند خاصی را به‌دست بیاورد، افزود: این مسئله نشان می‌دهد که ارتقای تولید ملی وابسته به همین عنصر اقتصادی است.

وی با اشاره به عناصر اساسی فنون برندسازی، اضافه کرد: برای اینکه برند با توجه به نیازسنجی دقیق، بسط پیدا کند، نقش روابط‌عمومی‌ها جدی می‌شود که می‌تواند با ساختن گفتمان‌های کلان اجتماعی به توسعه کاربرد برند و ایجاد برندهایی متناسب با نیازهای جامعه کمک کند. در ادامه این مراسم، مدال زرین روابط‌عمومی سال به دکتر ولی‌الله سیف، مدیرعامل بانک کارآفرین اعطا شد.

همچنین پروفسور حسام‌الدین بیان که مقاله «نقش کارساز مدیریت روابط‌عمومی الکترونیک در فرهنگ توسعه تولید ملی و سرزمینی پایدار» را ارائه می‌کرد، گفت: «سپهر سایبرنتیک فضایی» تجسمی جدید و بی‌سابقه‌ برای دیدن و شنیدن از راه دور، لمس کردن و بوییدن و احساس کردن از دوردست‌هاست. سوق دادن قدرت تجسم شنیداری، دیداری و بیداری (سمعی و بصری) به سمت حوزه‌ای است که به آن دسترسی نداشته‌ایم. این برقراری تماس و ارتباط از راه بسیار دور در آستانه هزاره سوم بشریت را قادر می‌سازد که با سرعتی شگرف و مطلق روبه‌رو شده و بتواند در واقع تکوین تجسمی از زمان واقعی را جایگزین روزهای واقعی و فضای واقعی کند.

دکتر داوود زارعیان مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران نیز در مقاله‌ای با عنوان «نقش و اهمیت روابط عمومی درون‌سازمانی» اظهار داشت: روابط‌عمومی در بخش صنعت بایستی از سایر حوزه‌ها پیشتازتر باشد و سازمان موفق، سازمانی است که طرح و برنامه‌هایش مورد حمایت کارکنان قرار گیرد و تک‌تک آنان برای دستیابی به یک هدف واحد تلاش کنند.وی با بیان اینکه ایجاد اتحاد و اطمینان در کارکنان و ایجاد فرهنگ داخلی می‌تواند سازمان را بـــه اهداف خود نزدیک کند، افزود: روابط‌عمومی داخلی در یک سازمان این نقش مهم را به‌عهده دارد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.