نقش صنعت بیمه در کاهش جمعیت کیفری

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

بینا- مدیرعامل شرکت بیمه ایران گفت: صنعت بیمه می تواند نقش مؤثری در کاهش جمعیت کیفری داشته باشد.
به گزارش تفسیری بینا، سهامیان در سی و ششمین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاههای اجرایی کشور اضافه نمود : شعار دولت ما تحقق عدالت است که نمایندگان حقوقی و پارلمانی دستگاههای اجرایی می توانند در تحقق عدالت با زمینه سازی تفکر حقوقی خود نقش مهمی ایفا نمایند.
وی افزود: البته تحقق عدالت به الزامات و ابزارهایی نیاز دارد که از جمله آن قانون است و قوانین پیشرفته ، شفاف ، جامع و مانع تأثیرات بسیاری دارد و مسلماً وضع قوانین مناسب در مجلس می تواند زمینه تحقق عدالت را فراهم کند.
سهامیان با بیان اینکه خوشبختانه وضع قوانین ما اکنون خوب است گفت: البته قانون مدنی ما برای چندین دهه پیش است اما به سبب مبنای حقوقی همچنان به کار می رود و تغییر خاصی نکرده است.
مدیرعامل شرکت بیمه ایران در ادامه به صنعت بیمه اشاره نمود و گفت: صنعت بیمه می تواند مکمل حرکت های نمایندگان حقوقی دستگاهها در تحقق عدالت باشد.
وی افزود: صنعت بیمه می تواند در ابعاد مختلف این نقش را ایفا کند که یکی از این زمینه ها آمار است که شامل آمار قضایی ، نظامی و صنعت بیمه است.
سهامیان گفت : اکنون بسیار از جرایم وجود دارد که در آمار دو حوزه اولی و دومی ثبت و ضبط نمی شود اما بر اساس بیمه نامه ای که صادر می گردد در آمار صنعت بیمه ثبت می گردد.
وی در ادامه به نقش بیمه در کاهش جرم و جنایت اشاره نمود و گفت: توسعه صنعت بیمه از جرم و جنایت جلوگیری می نماید و در هر تصادفی اگر صنعت بیمه وارد نشود یک اتفاق ساده مالی به جرم و جنایت منجر می گردد.
وی افزود: اکنون در بیمه شخص ثالث تمهیدات خوبی اندیشیده شده است و مانع از افتادن عاملان اتفاق و تصادفات به زندان می گردد و از تبعات سنگین افتادن اشخاص به زندان جلوگیری می نماید.
مدیرعامل شرکت بیمه ایران در ادامه از بیمه ایران به عنوان تنها بیمه صد درصد دولتی یاد نمود وگفت: این بیمه به رغم اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در بدنه دولت باقی ماند.
وی افزود: اکنون ۲۷ شرکت بیمه داریم اما سهم بیمه ایران در کنار این ۲۷ شرکت بیمه بیش از ۵۰ درصد است و این نشان دهنده آن است که توانسته ایم اعتماد مردم را جلب کنیم.
سهامیان در ادامه به بیمه طلایی معلمان و فرهنگیان اشاره نمود و گفت: توانسته ایم به دو میلیون نفر از معلمان و فرهنگیان بیمه طلایی بدهیم و عمق این پوشش بیمه ای نیز به حدی است که اگر بیمه گذار دچار اتفاق شود تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به وی خسارت پرداخت می گردد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.