نقش کشورهای غربی در جنایت های سوریه بررسی شود

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، در این نامه خطاب به خانم ‘ناوی پیلای’ آمده است: گسترش اقدامات تروریستی در سوریه توسط افرادی که خود را ارتش آزاد سوریه و دموکراسی خواه معرفی می کنند وضعیت بسیار ناگوار و خونباری را برای ملت مسلمان این کشور پدید آورده است.

ستادحقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در این نامه، ضمن ابراز تأسف شدید از وضعیت موجود در سوریه، اعلام کرده است: مسوولیت افزایش روزانه اقدامات تروریستی و ضد انسانی در سوریه، متوّجه کشورهای غربی و منطقه ای است که با تجهیز مالی و تسلیحاتی این گروه های تروریستی نقش پررنگی در افزایش خشونت ها دارند.

این نامه با یادآوری اقدامات مشمئز کننده ای مانند سربریدن، سوزانیدن و قتل عام شهروندان بیگناه، صرفاً برای جلب توّجه افکار عمومی و برانگیختن حس ترّحم جهانیان، افزوده است: این اقدامات برای واداشتن مجامع جهانی به منظور صدور فرمان لشگرکشی به سوریه توسط کسانی صورت می گیرد که به طور مستقیم تحت حمایت کشورهای غربی از جمله آمریکا و برخی کشورهای منطقه ای فعالیت می کنند.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از پیگیری های کمیسر حقوق بشر سازمان ملل در رسیدگی به جنایات ضد بشری گروه های تروریستی مخالف دولت بشار اسد، تقاضا کرده است: موضوع کشتار شهروندان توسط این گروه ها را با جدّیت و اهتمام بیشتری در دستور کار نهادهای حقوق بشری سازمان ملل قرار داده و کشورهایی را که مدعی حمایت از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم هستند، نسبت به پاسخگو بودن درباره رویدادهای ناگوار این کشور ملزم نماید.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در نامه خود هدف برخی از کشورهای غربی به همراه متحدان منطقه ای خود برای تغییر نظام سوریه به هرقیمتی را محرز دانسته و ادامه می دهد: این کشورها در این راه به عواقب و پیامدهای خونبار و ضد بشری اقدام براندازانه که هم اکنون جلوه های دردناکی از خود را نشان می دهد، توجهی ندارند.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در این نامه ازکمیسر حقوق بشر سازمان ملل خواسته است گزارشی درخصوص نقش این کشورها در تجهیز و تسلیح تروریست های سوریه که مستقیماً در افزایش موارد نقض حقوق بشر در این کشور که منجر به شکل گرفتن جنایت علیه بشریت شده است تدوین کرده و جهانیان را از نتایج آن با خبر سازد.

در این نامه تأکید شده است که مردم سوریه مستحق داشتن حقّ زندگی آرام و سعادتمند هستند که در سایه امنیت و حکومتی مقتدر به دست می آید و این مهم صرفاً زمانی محقق می شود که همه گروه ها، احزاب، مذاهب و فرقه ها در تشکیل حکومت سهیم بوده و در اداره کشور مشارکت داشته باشند.

اجتمام*۱۴۲۹*۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۵۲۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.