نقش محوری بخش خصوصی در استقرار اقتصادمقاومتی

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در طراحی الگوی مقاومتی، توانمندسازی بخش خصوصی نقش مهمی دارد گفت: شناخت مختصات اقتصاد ملی و درک تحولات جهانی از ارکان برنامه ریزی برای استقرار اقتصاد مقاومتی است.

محمدباقر صدری در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، شناخت مختصات اقتصاد ملی و درک تحولات جهانی را دو رکن اصلی در اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: واژه اقتصاد مقاومتی بر این موضوع دلالت می کند که فشارها و ضربه های اقتصادی نظام سلطه خنثی شود و با تدبیر و بهره برداری شایسته از توانمندی ها و خلاقیت بخش خصوصی بر آن غلبه کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت ثبات برنامه ها و سیاست ها در حوزه پولی و بانکی اظهار داشت: شناخت مختصات اقتصاد ملی کشور نشان می دهد که مدیریت پولی و مالی در شرایط فعلی موضوعی حیاتی و حساس است، شفاف شدن سیاست های ارزی بانک مرکزی و اجرای درست راهبردهای ارزی و پرهیز از تصمیم های ناگهانی و غافلگیرکننده در حوزه بانکی و پولی از ضروری ترین خواسته های بخش خصوصی برای برنامه ریزی است.

این کارشناس مسائل اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیازمند تدوین برنامه ریزی استراتژیک و راهبردی هستیم که مبتنی بر مردمی کردن اقتصاد از طریق میدان دادن بیشتر به فعالان بخش خصوصی و رفع موانع و مشکلات بخش خصوصی است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.