نقش کلیدی قانون آئین دادرسی کیفری در تحکیم حقوق فردی و شهروندی

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: قانون آئین دادرسی کیفری از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش کلیدی در تحکیم حقوق فردی و شهروندی دارد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، به همت سازمان قضایی نیروهای مسلح، همایش بررسی نوآوری‌های قانون جدید آئین دادرسی کیفری برگزار می‌شود.  
 
“سیداحمد موسوی” دبیر این همایش با اعلام این مطلب گفت: قانون آئین دادرسی کیفری از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش کلیدی در تحکیم حقوق فردی و شهروندی دارد.  
 
وی تصریح کرد: قانون جدید آئین دادرسی کیفری تغییرات فراوانی نسبت به قانون قبلی دارد و نکات جدید زیادی در آن مطرح شده که از تحقیقات مقدماتی توسط ضابطین‌آغاز و تا صدور حکم و اجرای احکام ادامه می‌یابد.  
 
موسوی به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: درصدد طراحی مسیر اجرای قانون هستیم تا درک مناسبی برای مدیران و قضات در راستای اجرای این قانون حاصل و مشکلات کمتری در عمل ایجاد شود و مجریان بتوانند وظایف خود را به خوبی عمل کنند.  
 
مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: نوآوری‌ها و نکات کاربردی و ابهام برانگیز قانون توسط کمیته علمی همایش استخراج و در قالب و شکل مناسبی موضوع بندی و برای ارائه در همایش آماده شده است.  
 
 موسوی برگزاری دو کارگاه آموزشی را از برنامه‌های این همایش برشمرد و افزود: کارگاه آموزشی «بررسی دادگاه‌های کیفری، تشکیلات و اجرای احکام در قانون جدید آئین دادرسی کیفری» با تدریس حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق استاد دانشگاه و معاون قضایی و حقوقی سازمان و کارگاه «بررسی تکالیف ضابطین و اختیارات و تکالیف دادستان، بازپرسان و دادیاران در قانون جدید آئین دادرسی کیفری» با تدریس دکتر جواد طهماسبی استاد دانشگاه و مدیرکل تدوین لوایح و برنامه‌های قوه قضائیه از مباحث آموزشی این همایش خواهد بود.  
 
موسوی همچنین از برپایی پنج کمیسیون تخصصی با هدف بررسی نوآوری‌های قانون جدید آئین دادرسی کیفری در این همایش خبر داد و گفت: در کمیسیون شماره یک مسائل ضابطان دادگستری و تکالیف آنان و وظایف و اختیارات دادستان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و در کمیسیون شماره دو به وظایف و اختیارات بازپرس پرداخته می‌شود.  
 
وی افزود: کمیسیون شماره سه به موضوع تشکیلات و صلاحیت دادگاه‌های کیفری و اعتراض به آراء، کمیسیون شماره چهار به رسیدگی در دادگاه‌های کیفری و کمیسیون شماره پنج به اجرای احکام کیفری اختصاص دارد.  
 
گفتنی است؛ که این همایش در تاریخ‌های هشتم و نهم شهریور در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.