نقص فنی پله برقی علت مصدومیت دانش‌آموزان مشهدی است

مدیر روابط عمومی مدرسه بعثت هرگونه اظهار نظر مبنی بر دخیل بودن لباس دانش‌آموزان و هجوم آنان در حادثه روز گذشته را رد کرد و گفت: بر اساس آنچه تاکنون اتفاق افتاده، نقص فنی پله‌برقی علت اصلی حادثه است. 

مجتبی قزلباش ضمن رد اظهارات مسئولان مبنی بر گیرکردن لباس دانش‌آموزان و سنگین‌شدن پله‌برقی به خاطر هجوم آنان، ‌گفت: در تمام طول مدت همکاران ما دانش‌آموزان را کنترل کرده و با توجه به سطح آگاهی آنان، امکان هجوم دانش‌آموزان به سمت پله‌برقی وجود نداشت. وی با تشریح چگونگی این رخداد، تصریح‌کرد: پله‌برقی حین حادثه در دو حالت معکوس رفت و برگشت قرار گرفته و علی‌رغم اینکه ما هم تعادل‌مان را از دست داده بودیم و برخی همکاران‌مان هم دچار آسیب شدند، مسوول پله برقی هم قادر به خاموش کردن سوئیچ اصلی آن نبوده و حادثه به مدت ۱۰ دقیقه ادامه یافت.
قزلباش با اشاره به اینکه بر اساس شواهد محلی و گفته‌های اهالی، قطعا علت حادثه خرابی دستگاه بوده، افزود: پیش از این هم یکی از زنان اهالی دچار چنین حادثه‌ای شده اما شهرداری همچنان به بازدیدهای مسوولین از پله برقی و عدم خرابی آن اصرار می‌ورزد. وی همچنین درباره وضعیت کنونی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: در این حادثه ۵ دانش‌آموزان آسیب دیده‌اند که دو تن از آن‌ها مرخص شده‌اند و اکنون هم یکی از آن‌ها در بیمارستان فارابی و دو تن دیگر در بیمارستان امدادی مشهد بستری هستند. قزلباش ادامه داد: ۳دانش‌آموز بستری شده تا امروز بعدازظهر مرخص می‌شوند و در حال حاضر هم جهت اطمینان از سلامتی آن‌ها به داخل بخش بیمارستان منتقل شدند. وی آسیب‌های وارده بر دانش‌آموزان را چندان عمیق ندانست، گفت: دانش‌آموزان آسیب‌دیده عموما از ناحیه گوش، سر، بینی، دست و گلو دچار خراشیدگی شده‌اند. 

همچنین محمدرضا مهری ـ رییس اورژانس خراسان رضوی تعداد دانش‌آموزان بستری در بیمارستان را سه نفر که دو تای آن‌ها در بیمارستان امداد و یک نفر در بیمارستان فارابی بستری هستند، اعلام کرد و افزود: این دانش‌آموزان از ناحیه گوش، گلو و سر دچار آسیب‌دیدگی شده و اکنون هم از حال مساعدی برخوردار هستند. 

۳۰۱۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.