نقض حقوق علویون در ترکیه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه زمان، برخلاف مسئله کردها که بیشتر مورد توجه مردم است و دولت ترکیه سعی می کند به هر طریقی آن را حل و فصل کند موضوع مشکل جامعه علوی های ترکیه از سوی دولت ترکیه ایجاد می شود وبه آن دامن زده می شود.

” ممتازر ترکن” تحلیلگر ترک معتقد است سیاست دولتمردان ترک، حمایت از مذهب تسنن و سرکوب علویون در این کشور است به طوریکه سعی می کند با انحرافی معرفی کردن علوی ها، آنها را تضعیف و سرکوب کند.

 در اقدامی که ناقض حقوق علویون و بیانگر تبعیض مذهبی شدید در جامعه ترکیه به شمار می رود، کمیسیون امور مذهبی پارلمان ترکیه اعلام کرده است که اماکن مذهبی علوی ها مکان مناسبی برای نماز و اجرای فرایض دینی نیستند که این مطلب کاملا در راستای سیاست های رسمی دولت ترکیه است.همچنین حکم دادگاه عالی ترکیه هم اماکن مذهبی علوی ها را مکان مناسبی برای عبادت نمی داند.

به اعتقاد ممتاز ترکین، این اقدامات حکومتی در ترکیه غلط و به معنی بی طرف نبودن حکومت درامور و مسائل مذهبی است و ناموفق بودن حزب حاکم در ایجاد اصلاحات برای حل مشکل علوی ها را نشان از عدم اراده حاکمیت ترکیه برای حل مشکل علوی ها می داند.

این تحلیلگر ترک معتقد است علوی ها و سنی ها به شخصه مشترکات زیادی دارند و مشکلی با هم ندارند، اما وقتی که مشکلات اجتماعی برای مطرح شدن نیاز به یک تریبون و سکو پیدا می کنند درگیری بین سنی ها و علوی ها  نمایان می شوند و همین امر موجب شده تا حاکمیت ترکیه برای برخورد با این مشکلات همواره آماده باشد و احتمال دارد بعد از ماه رمضان تنشهای بین سنی ها و علوی ها تشدید شوند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.