نقض حقوق مسلمانان توسط مدعیان آزادی بیان و اقلیت‌های دینی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

مدیرکل پیشگیری قضایی معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی، گفت: اگر در کشوری “مسلمان بودن” توسط مردم آن جامعه تحقیر شود، تحت‌تاثیر همین فضاسازی‌ها و تبلیغات مسموم، اشخاصی که پایبند به دین اسلام می باشند از جایگاه حداقلی در حقوق شهروندی برخوردار نمی‌شوند.

یدالله عسگری حقوقدان بین‌المللی در گفتگو با خبرنگار قضایی باشگاه خبرنگاران درباره وضعیت حقوقی مسلمانان در کشورهای غربی اظهار داشت: تبعیضاتی ناروا در بسیاری از کشورها در برخورد با مسلمانان اعمال می‌شود که در قالب “چارچوب قوانین” آن کشور توجیه و به راحتی از آن عبور می‌شود.

این حقوقدان در حوزه بین‌الملل تصریح کرد: دولتمردان این کشور‌ها از یک سو شعار آزادی سر می‌دهند و از سوی دیگر تبلیغات و محدودیت‌هایی برای مسلمانان تحت عنوان ” نمادهای مذاهب ” به اجرا در می‌آورند.

عسگری با اشاره به تبعیضات موجود در حوزه آزادی بیان و احترام به عقاید مسلمانان افزود: اهانت به اعتقادات مسلمانان مثل توهین به پیامبر اعظم(ص)  بالاتر از تعرض به جان آن‌هاست و بدیهی است که همه مسلمانان با انتشار یافتن فیلم موهن ضد اسلامی در سراسر جهان واکنش نشان بدهند.

وی با بیان اینکه این محدودیت‌های مسلمانان در کشورهای غربی را مغایر با اصول و موازین بشری دانست و تصریح کرد: آزادی باید همراه با پایبندی به مراسم مذهبی باشد و  اگر کشورها اصل آزادی ادیان را می‌پذیرند باید شرایط آن را برای اجرا نیز قبول کنند چرا که شعار آزادی بیان بدون عمل به اعتقادات مذهبی بی اساس است.

مدیرکل پیشگیری قضایی معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: در بسیاری موارد نقض حقوق مسلمانان توسط شهروندان کشور تابع اعمال می‌شود، بدین صورت که اگر در کشوری “مسلمان بودن” توسط مردم آن جامعه تحقیر شود، تحت‌تاثیر همین فضاسازی‌ها و تبلیغات مسموم، اشخاصی که پایبند به دین اسلام می باشند از جایگاه حداقلی در حقوق شهروندی برخوردار نمی‌شوند.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.