نقض حقوق مهاجران در کشور مهد آزادی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

سازمانهای حقوق بشر و عفو بین الملل دراروپا گزارش تفسیری داد ؛‌ فرانسه روند برخورد های جنجالی خود با مهاجران را تشدید و حقوق مهاجران را به کاملا نقض نموده است.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر از پاریس ، اتحادیه اروپا نیز  در بیانه ای برخورد پلیس فرانسه را با مهاجران را بسیار اسفبار توصیف نمود.
گفته می گردد بیش از ۴۵۰ هزار مهاجر که اغلب از اروپا می باشند در فرانسه زندگی می نمایند با این منطق که قانون شینگن محل سکونت را در ناحیه برای اروپایی ها انتخابی نموده است اما ظاهرا سالانه حدود ۳۰ هزار مهاجر آنهم با بدترین شرایط اخراج می نماید.
یکی از این مهاجران که در تظاهراتی اعتراضی در پاریس شرکت نموده می گوید :  حقوق بشر در اروپا از جمله در فرانسه فقط بر روی کاغذ نوشته می گردد ولی در اصل وجود خارجی ندارد و بدترین درد همین است، من خودم مهاجر رومانیایی هستم اما هر روز خانواده ام با تهدید مواجه است.
در فرانسه براساس قانون ، ماموران پلیس مهاجران اخراجی پاداش دریافت می نمایند .
کریستین میر استاد دانشگاه فرانسه در این باره می گوید :  کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا نباید به راحتی از قانون شکنی فرانسه چشم پوشی نمایند.زیرا که ما در فرانسه با شمار وسیعی از تبعض نژادی با دنیایی از حقایق وارونه روبرو هستیم .


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.