نقل قول یک نماینده مجلس از معاون پارلمانی وزارت ارتباطات تکذیب شد

نقل قول یک نماینده مجلس از معاون پارلمانی وزارت ارتباطات تکذیب شد

فروش سیم کارت های بی نام سودی برای اپراتور ندارد ، بلکه علاوه بر مشکلات اجتماعی که به وجود می آورد برای خود اپراتور نیز مشکل ساز است.

به گزارشممتازنیوز، وجود سیم کارت هایی که بی نام و نشان و از طرف اپراتور فعال می شوند هر چند وقت یک بار خبر ساز شده  و با وجود اینکه هر بار جواب روشنی مبنی بر ممکن نبودن این عمل داده می شود، اما باز هم هر از گاهی این پرونده به جریان می افتد.
در این میان سود جویان در کمرنگ و پررنگ شدنش بی تاثیر نیستند.

اما این بار پرونده این سیم کارت ها توسط رمضان علی سبحانی فرد، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با شیوه ای متفاوت تر باز شد.
سبحانی فرد در خصوص مذاکرات صورت گرفته مبنی بر واگذاری دهها هزار سیم کارت ثبت نام نشده در سطح شهر توسط اپراتور دوم تلفن همراه عنوان کرد با معاون پارلمانی وزارت ارتباطات مذاکراتی داشته که در این مذاکرات عمیدیان عنوان کرده است و وی در این باره به مشکلات فنی شبکه اشاره داشته و اعلام کرده طی روزهای اخیر شبکه با مشکلات فنی مواجه بوده که در حال رفع می باشد.
در تماسی که با عمیدیان داشتیم وی علاوه بر تکذیب این گفته عنوان کرد رسیدگی به این موضوع در حیطه وظایفش نیست و بررسی تخلف احتمالی به عهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد و صراحتاً اعلام کرد در این خصوص اظهارنظری نداشته است.

برای روشن شدن موضوع نظر رضوانی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را جویا شدیم: وی گفت: اپراتورها به هیچ عنوان اجازه ندارند تا قبل از احراز هویت مالک سیم کارتی را فعال کنند.
وی همچنین افزود: با بررسی ها و دسترسی های برخطی که به شبکه اپراتورها داریم به جرأت می توان گفت هیچ سیم کارت بدون هویت فعالی در سیستم وجود ندارد و اگر شاعبه ای در خصوص چنین سیم کارت هایی وجود دارد می توان موضوع را از طریق سازمان پیگیری کرد.

وی خاطر نشان کرد عرضه سیم کارت های بدون هویت هیچ سودی برای اپراتور ندارد بلکه علاوه بر مشکلات اجتماعی که به وجود می آورد برای خود اپراتور نیز مشکل ساز است. وی افزود: در خصوص سؤال سبحانی فرد نماینده مجلس بررسی های مجدد انجام شده و مستندات و گزارشات تکمیلی مبنی بر عدم وجود چنین مشکلی در اختیار مجلس قرار می گیرد.

گفتنی است، پیش از این عینی پور، مدیر فنی ایرانسل در گفتگو با خبرنگار جامعه اطلاعاتی باشگاه خبرنگاران گفت: تمام سیم کارت های فعال ایرانسل به نام خریدار است که مشخصات وی در سیم کارت ثبت شده است. به عبارت دیگر هیچ سیم کارت فعالی در بازار وجود ندارد که دارای مشخصات نباشد و به نام شخص حقیقی یا حقوقی نباشد.
 وی گفت: اپراتور به هیچ عنوان سیم کارت فعالی ندارد که مشخصات نداشته و به نام فردی ثبت نشده باشد و اگر سیم کارتی هست به این دلیل است که صاحب اولیه سیم کارت که مشخصات وی ثبت و سیم به او تعلق گرفته است بخواهد سیم کارت خود را واگذاری کند و مراحل واگذاری را به صورت کامل انجام نداده باشد.
 وی همچنین گفت: ما به مشترکان تاکید کرده ایم که درصورت تمایل به واگذاری سیم کارتشان حتما به نمایندگی های مجاز ایرانسل مراجع و اقدام به تغییر مالکیت کنند در غیر این صورت، تمامی مسائل حقوقی ناشی از استفاده سیم کارت به عهده فردی است که مشخصاتش در سیم ایرانسل ثبت شده است همچنین ایرانسل برای تسهیل این امر تمام هزینه نقل وانتقال سند را به عهده گرفته و نیازی نیست تا مشترک برای این انتقال هزینه پرداخت کند.
 وی خاطر نشان کرد: سیم کارتهای اعتباری و دائمی هیچ اختلافی از نظر مسئولیت های حقوقی با هم ندارند تنها اختلاف این دو سیم کارت در نحوه پرداخت هزینه مکالمه است.
  اما ما هم برای کشف معمای سیم کارت هایی که با نام سیم کارت فعال بدون نام در سوپرمارکت ها و کیوسک های روزنامه فروشی عرضه می شود با چند فروشنده تحت عنوان خریدار صحبت کردیم که در نهایت مشخص شد این فروشندگان تعداد زیادی از سیم کارت های هر دو اپراتور را با نام خود یا یکی از آشنایانشان فعال و به عنوان سیم کارتی که توسط اپراتور به صورت بی نام فعال شده است با چند برابر قیمت معمول در اختیار مشتریانشان  قرار می دهند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.