نقوی‌حسینی: ظریف نتوانست نمایندگان سوال‌کننده را قانع کند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از حضور وزیر امور خارجه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: پاسخ‌های ظریف نتوانست نمایندگان سوال‌کننده را قانع کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح جزئیات جلسه امروز این کمیسیون گفت: آقای ظریف وزیر امور خارجه در جلسه امروز میهمان کمیسیون بودند. قشقاوی و آل‌حبیب نیز  وی را همراهی کردند.

وی ادامه داد: حضور وزیر خارجه برای پاسخ به ۹ سوال ۱۱۷ نفر از نمایندگان در کمیسیون بود. آقا محمدی در مورد ملاقات هیات اروپایی مجرمین فتنه ۸۸ و تقدیم جایزه ۵۰ میلیون یورویی به هر یک آنان به پاس معارضه با جمهوری اسلامی ایران سوال کرد که وزیر خارجه پاسخ داد؛ اولا پول به آنها پرداخت نشده است و ثانیا ما هم مخالفت خود را با ملاقات مذکور اعلام کرده بودیم و همچنین بعد از ملاقات هم سفیر احضار و برخورد شده است و دیگر اینکه هیچ شرطی برای ورود هیات پارلمان اروپایی از طرف ایران پذیرفته نشده است اما آقای محمدی قانع نشد.

نقوی‌حسینی تصریح کرد:سوال دوم را جواد کریمی قدوسی مطرح کرد. وی پرسید که جنابعالی در دانشگاه گفتید که آمریکایی که می‌تواند با یک بمب سیستم دفاعی کشور ما را از کار بیاندازد، از توان نظامی ما می‌ترسد؟ آمریکا از ملت‌ها می‌ترسد. وزیر خارجه پاسخ داد که خوب بود سوالی که بنده در آن پاسخ دادم نیز قرائت و شنیده می‌شد. بنده اگرچه جمله اولم زیبا نبود ولی توضیح کامل دادم که فرهنگ شهادت و حضور ملت ؟ نظام ماست. مقاومت مردم منبع قدرت ملت ایران است که کریمی قدوسی نیز قانع نشد. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: سوال بعدی نیز از طرف کریمی قدوسی به نمایندگی از طرف ۵۴ نماینده امضا کننده مطرح شد که علت مواضع انفعالی در نظرات شما در موضوع رژیم حرام‌زاده اسرائیل و هولوکاست چیست؟ ظریف گفت اینجانب در مقام رژیم صهیونیستی قوی‌ترین مواضع را آغاز کردم و بهانه هم دست رژیم صهیونیستی نمی‌دهم. جنایتی درغرب اتفاق افتاده، چرا باید فلسطینی‌ها تاوان آن را بپردازند. ما نباید بهانه‌ای بدهیم که زمینه‌ساز جنایات رژیم اشغالگر باشد. کریمی قدوسی باز هم از پاسخ وزیر قانع نشد.

نقوی حسینی افزود: در ادامه جلسه بشیری نماینده مردم پاکدشت سوال کردند که پس از شکست‌های القاعده در سوریه و تهدیدهای مبنی بر حمله به منافع جمهوری اسلامی ایران چرا در این خصوص از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران تدابیر لازم اتخاذ نشده و جمعی از اتباع ایرانی به شهادت رسیدند. در این زمینه ظریف توضیحاتی دادند که نماینده سوال کننده از پاسخ قانع نشد. در ارتباط با سوال بعدی، به علت عدم حضور موجه شهریاری نماینده زاهدان، طرح سوال به جلسه دیگری موکول شد. همچنین ندیمی سوال کننده دیگر به علت موجه حضور نیافت. آقایی نماینده سلماس هم یکی دیگر از سوال‌کنندگان بعد که به علت عدم حضور موجه در جلسه، مهلت طرح سوال را نیافت.

 انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.