نکاتی که باید از مورچه‌های کارگر آموخت!

مورچه ها کارگران سخت کوشی هستند، اما مطالعات جدید نشان می‌دهد که کار گروهی کلید موفقیت این حشرات است و این نکته می تواند به الگویی برای انسان ها مبدل شود.

به گزارش ایسنا، محققان شیوه انتخاب لانه توسط مورچه های منفرد و مورچه های گروهی را مورد بررسی قرار دادند؛ مورچه ها مجبور به دوبار انتخاب در یک سایت دارای دو لانه و یک سایت با هشت لانه شدند. در هر آزمایش نیمی از سایت ها آسیب دیده و نامناسب بودند.

محققان دریافتند که مورچه‌های منفرد در زمان انتخاب لانه از بین هشت گزینه بدترین انتخاب را داشته و از بین دو گزینه انتخاب درستی داشته‌اند، درحالیکه مورچه‌های گروهی بدون توجه با اندازه سایت و در هر دو مورد بهترین لانه را انتخاب کردند.

پروفسور «استفان پرات» از محققان دانشگاه ایالتی آریزونا (ASU) خاطرنشان می‌کند: انسان در حال غرق شدن در حجم وسیعی از داده‌های مختلف است که می‌تواند بر سلامت و قدرت تصمیم‌گیری او اثر منفی بگذارد.

بر اساس یافته‌های این پژوهش، مورچه‌های منفرد در زمانیکه با گزینه‌های کمتری مواجه هستند، تصمیم گیری بهتری دارند، چراکه با حجم غیرمنتظره‌ای از اطلاعات مواجه نیستند.

به گفته «پرات» زندگی گروهی منافع متعددی دارد که مورچه‌ها از آن بهره مند می شوند و با تقسیم بار تصمیم‌گیری، از بروز اشتباه در کلونی جلوگیری می کنند؛ نکته مهم در اجتماع مورچه‌ها این نکته است که هیچ مورچه ای بیش از توان خود در پردازش اطلاعات مشارکت نمی‌کند.

بطور کلی محققان بر این عقیده هستند که کار گروهی منجر به اتخاذ تصمیم‌های بهتر می شود، چراکه هر عضو گروه مسئول بخشی از فرآیند تصمیم‌گیری بوده و همین امر منجر به کاهش درصد خطا می شود.

نتیجه این مطالعه در مجله Current Biology منتشر شده است.


قدیمی ترین مطالب مرتبط

  • آیا از ازدواج خود راضی هستید؟
  • استخدام ۲۴ ساعته پرستاران بیکار
  • عکس/ آغاز سال تحصیلی جدید -دبیرستان البرز
  • تصاویر / کودکان سرطانی و خادمین رضوی
  • دلایل ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس


MIGNA

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.