نکوداشت عربعلی شروه برپا می‌شود

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت – ۱۲:۲۱:۲۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-نکوداشت زنده‌یاد عربعلی شروه( هنرمند نقاش و طراح) همزمان با اولین سالروز درگذشت او در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی آریا ،در این مراسم که به کوشش خانواده زنده‌یاد شروه و گروه پژوهش خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود،قرار است محمد حسن حامدی،بهنام کامرانی،عباس مشهدی‌زاده و مجید سرسنگی سخنرانی کنند.
همچنین در حاشیه این مراسم فیلم مستندی از زندگی این هنرمند پخش می‌شود و نمایشگاه یک روزه‌ای از آثارش در گالری استاد نامی پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.
عربعلی شروه متولد ۱۳۱۸ و فارغ التحصیل کارشناسی نقاشی از دانشگاه تهران بود.آثار این هنرمند نقاش در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی ارائه شده و در زمینه مجسمه سازی و سرامیک نیز فعالیت داشت.
شروه در حوزه ترجمه و تالیف آثار هنرهای تجسمی و آموزش نقاشی به طور جدی فعالیت می‌کرد، حدود ۶۰ عنوان کتاب در حوزه هنرهای تجسمی و آموزش هنر همچون”طراحی با سمت راست مغز”،”کتاب رنگ ایتن”، “مبانی پرسپکتیو”، “پایه‌های هنر نو”، “زیبایی‌شناسی بصری”، “تحلیل آثار هنری” ، `رنگ‌شناسی مدرن ” و … از او به جای مانده است.شروه سرانجام ۱۳ اردیبهشت ماه سال گذشته بر اثر بیماری سرطان در سن ۷۲ سالگی درگذشت
.
این مراسم روز جمعه (۱۵ اردیبهشت ماه )ساعت ۱۸ در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۳۰۱۲۲۱۲۶۴۸۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.