نماد گذر زهره در اصفهان ساخته می‌شود

به گزارش ایمنا، سیدرضا منجمی در یکصد و هشتمین نشست باشگاه نجوم اصفهان با اشاره به اینکه مدار زهره و زمین بر یکدیگر منطبق نبوده و ایجاد زاویه توسط این دو مدار موجب قرار گیری زمین، زهره و خورشید در روبروی هم و ایجاد پدیده گذر زهره می‌شود، اظهار داشت: بر اساس اهمیت و نادربودن این پدیده مقرر شد تا شکل نمادینی از این گذر ایجاد و در یکی از مکان‌های شهر احداث شود.
وی با بیان اینکه این شکل به عنوان نمادی از گذر زهره در سال ۲۰۱۲ برای آیندگان باقی می‌ماند، افزود: این طرح با ارسال نظرات مختلف از سوی مردم و انتخاب بهترین نوع آن جهت اجرایی شدن است.
مدرس دوره‌های نجوم بیان داشت: از دیگر فعالیت های جالبی که می‌توان در زمان این گذر انجام داد نقاشی از گذر زیبا، عکاسی و حتی نگارش یادداشت‌ی برای افرادی است که یکصد و پنج سال دیگر شاهد این گذر هستند.
وی با اشاره به اینکه مطالعه شخصی و افزایش آگاهی در این زمینه راهگشا خواهد بود، تصریح کرد: استفاده از برخی سایت‌های معتبر و کسب اطلاع در زمینه این گذر نیز از دیگر کارهایی است که شما می‌توانید انجام دهید.
منجمی با بیان اینکه هر بار که زهره با لبه خورشید تماس برقرار می‌کند را به انواع تعداد تماس ثبت می‌کنند، خاطرنشان کرد: شما می‌توانید با استفاده از عینک‌های خورشیدی، روش تصویرسازی و در نهایت با استفاده از فیلتر جوشکاری چهار این گذر را مشاهده و تعداد و زمان تماس‌های مشاهده شده را ثبت کنید.
وی ادامه داد: با استفاده از یک سایت stoper می‌توانید با بهره‌گیری از یک کرنومتر ساده زمان دقیق این تماس‌ها را ثبت کنید، در این بین استفاده از gps نیز به علت ارتباط با شبکه ماهواره‌ای راهشگا است.
مدرس دوره‌های نجوم زمان بیشینه گذردر اصفهان را ساعت شش و ۱۸ دقیقه عنوان کرد و بیان داشت: این در حالی است که آخرین تماس در ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه به پایان می‌رسد.

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.