نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مهمترین نمایشگاه جهان است

خبرگزاری آریا- مدیرعامل خانه کتاب گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یکی از مهمترین نمایشگاه‌های جهان است.
به گزارش خبرگزاری آریا، علی شجاعی‌صائین، مدیرعامل خانه کتاب با بیان اینکه در کمتر کشوری چنین خدمات رفاهی‌ برای بازدیدکنندگان نمایشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود؛ بیان کرد: نمایشگاه کتاب تهران از سوی تمام مسئولان کشور به ویژه مقام معظم رهبری مورد توجه قرار می‌گیرد و این امر نشان دهنده اهمیت و جایگاه این رویداد فرهنگی در کشور است.
وی نمایشگاه کتاب تهران را محلی برای آشنایی بیشتر اهالی قلم با تازه‌های نشر دانست و افزود: این نمایشگاه از دو منظر قابل توجه است، اول به دلیل اینکه اهالی قلم و صاحب نظران حوزه کتاب می‌توانند با تولیدات نشر طی سال گذشته آشنا شوند و با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند.
مدیرعامل خانه کتاب ادامه داد: از سوی دیگر مردم نیز با حضور در نمایشگاه کتاب ضمن آشنایی با موضوعات مختلف و کتاب‌های جدید داخلی و خارجی با اهالی فرهنگ و نویسندگان آثار مورد نظرشان نیز آشنا می‌شوند.
شجاعی‌صائین همچنین با اشاره به ارتقاء جنبه‌های نمایشگاهی این دوره از نمایشگاه کتاب، توضیح داد: برپایی سالن یاس که کارنامه یکساله نشر کشور را به نمایش می‌گذارد، همچنین سالن «بیداری اسلامی» بسیار اثرگذار و کارآمد است.
وی خاطرنشان کرد: با افزایش جنبه‌های نمایشگاهی در این رویداد فرهنگی‏‏، می‌توان نمایشگاه بین‌المللی کتاب را بیش از پیش به مکانی برای تبادل آراء و بررسی مشکلات صنعت نشر همچنین حضور گسترده ناشران خارجی  و رفتن به سمت ترجمه آثار ارزنده سوق داد.
مدیرعامل خانه کتاب در پایان با اشاره به انتشار سالانه ۷ هزار عنوان کتاب در کشور تصریح کرد: بیست و پنجمین دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می تواند شرایط مناسبی را برای حضور ناشران داخلی در عرصه بین‌الملل فراهم کند.
سایت نمایشگاه به آدرس www.tibf.ir قابل دسترس است.
همچنین شماره تماس ۹۰-۸۸۴۹۶۲۸۱  جهت ارتباط با ستاد اطلاع رسانی نمایشگاه است.
 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.