نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور هنرمندان ۳۱ استان افتتاح شد

۱۶خردادماه،

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ نمایشگاه ملی صنایع دستی ساعت ۱۶ دیروز پنج شنبه شانزدهم  با حضور مهندس یحیی رحمتی معاون صنایع دستی کشور، مهندس بهروز ندایی مشاور رییس سازمان و مدیر کل حوزه ریاست ،دکتر آتوسا مومنی معاون میراث فرهنگی کشور و دکتر منوچهر جهانیان معاون گردشگری کشور و همچنین هنرمندان و صنعتگران ۳۱ استان در در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد.
یحیی رحمتی معاون صنایع دستی کشور در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به اینکه ۷۰۰ غرفه فروش صنایع دستی در معرض دید بازدیدکنندگان است تصریح کرد: ۱۵۰ غرفه از ۳۱ استان کشور روند تولید محصولات صنایع دستی اصیل مناطق مختلف را به صورت زنده برای علاقه مندان به نمایش می گذارند.
معاون صنایع دستی در ادامه تصریح کرد: صنایع دستی ایران از نظر تنوع و اصالت جزء ۳ کشور برتر دنیاست و ما در حال حاضر ۲۵۰ رشته صنایع دستی فعال در کشور داریم.
وی میزان صادرات صنایع دستی را در سال ۹۱، ۷۳۳ میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: سال قبل با اهتمام و نگاه ویژه ای که مسوولین به صنایع دستی داشتند، میزان صادرات محصولات صنایع دستی از میزان صادرات فرش پیشی گرفت که این یک اتفاق بسیار مهم و جالب بود.
رحمتی با اشاره به اینکه کشورهای اروپا، شمال اروپا، حاشیه خلیج فارس و … جزء کشورهای هدف در صادرات صنایع دستی می باشند، یادآور شد: با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود امسال صادرات صنایع دستی به یک میلیارد دلار برسد.
معاون صنایع دستی کشور افزود: تفاوت عمده ای که نمایشگاه امسال نسبت به نمایشگاه های سال قبل دارد این است که ۱۰۰ درصد محصولات و کالاهایی که وارد نمایشگاه شده اند صنایع دستی اصیل ایرانی می باشند.
وی گفت: چادرهای عشایر نیز به منظور معرفی صنایع دستی و محصولات عشایر مناطق مختلف به بازدیدکنندگان در فضای بیرونی غرفه ها برپا شده است.
رحمتی اظهار داشت: در حاشیه برگزاری نمایشگاه امسال یک برنامه تحقیقاتی و مطالعاتی نیز صورت خواهد گرفت که طی آن محصولاتی که از اقبال کمتری برخوردار می باشند شناسایی و برای تولید آنها برنامه ریزی های خاصی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: با بررسی این موضوعات ما می توانیم پلان مدیریتی صنایع دستی کشور را ترسیم کنیم و کالاهایی را که بیشتر مورد توجه قرار می گیرند را نیز شناسایی کنیم.
معاون صنایع دستی کشور اظهار داشت: امسال نمایشگاه صنایع دستی در غرفه های ۶،۷،۸،۹ در فضایی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع برپا می شود که ۷۲۰۰ متر به فضای غرفه ای اختصاص دارد.
وی افزود: ۱۳۲ رشته از ۳۱ استان کشور برای حضور در نمایشگاه انتخاب شده اند که تمامی آنها از صنایع دستی اصیل ایران می باشند.
رحمتی افزود: مراسم تجلیل از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی کشور نیز روز شنبه در نمایشگاه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می شود.
معاون صنایع دستی کشور همچنین از رونمایی ۲ سایت معاونت صنایع دستی کشور در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: رونمایی از سایت مربوط به شناسنامه و کارایی کالاهایی که مهر اصالت دریافت کردند و سایت صدور مجوز های سه گانه کارت شناسایی، کارت صنعتگری و جواز تاسیس، در خلال برگزاری نمایشگاه انجام می شود.
معاون صنایع دستی کشور در پایان افزود: این نمایشگاه از امروز ۱۶ خرداد تا ۲۰ خرداد (۱۰ ژوئن) روز جهانی صنایع دستی از ساعت ۱۵ تا ۲۱ میزبان علاقه مندان و عموم مردم است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.